אין בין דוד בא אלא בדור שכולו זכאי או כולו חייב

אֵין בֶּן דָּוִד בָּא אֶלָּא בְּדוֹר שֶׁכֻּלּוֹ זַכַּאי אוֹ כֻּלּוֹ חַיָּב. 
כִּי כְּשֶׁכֻּלּוֹ זַכַּאי יִהְיוּ רְאוּיִים לַגְּאֻלָּה. וְאִם לָאו יָבוֹא בְּדוֹר שֶׁכֻּלּוֹ חַיָּב, שֶׁזֶּה בְּחִינַת תַּכְלִית הַהַסְתָּרָה וַאֲזַי דַּיְקָא יְגַלֶּה הַהַסְתָּרָה כַּנַּ"ל וַאֲזַי יִגְאָלֵם, כִּי הַגְּאֻלָּה הִיא בְּחִינַת הִתְגַּלּוּת הַהַסְתָּרָה שֶׁאֲזַי נִתְבַּטֵּל מַלְכוּת הָרְשָׁעָה מַלְכוּת הָאֻמּוֹת וְיִשְׂרָאֵל מְקַבְּלִין הַמַּלְכוּת, שֶׁזֶּה בְּחִינַת מַלְכוּת דִּקְדֻשָּׁה, מַלְכוּת מָשִׁיחַ שֶׁיָּבוֹא בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ, אָמֵן.
(ליקוטי הלכות - הלכות ראש חודש הלכה ג' אות ח')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

2 תגובות :

אנונימי אמר/ה...

נפלא

אנונימי אמר/ה...

חן כזה יופי כזה שאין בעולם סבא ישראל נחמן המלך