וְזֶה שֶׁכָּתוּב "וְהָיָה אַדִּירוֹ מִמֶּנּוּ וּמֹשְׁלוֹ מִקִּרְבּוֹ יֵצֵא וְהִקְרַבְתִּיו וְנִגַּשׁ אֵלָי כִּי מִי הוּא זֶה עָרַב אֶת לִבּוֹ לָגֶשֶׁת אֵלַי נְאֻם ה'" (ירמיה ל'). כִּי זֶה הַמִּקְרָא נֶאֱמַר עַל מָשִׁיחַ שֶׁהוּא מֹשֶׁה.
(ליקוטי הלכות - הלכות העושה שליח לגבות חוב הלכה ב' אות ו')
*
וְזֶה שֶׁנֶּאֱמַר עַל גְּדֻלַּת מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ לְשׁוֹן עַרְבוּת, "וְהָיָה אַדִּירוֹ מִמֶּנּוּ וְכוּ' כִּי מִי הוּא זֶה עָרַב אֶת לִבּוֹ לָגֶשֶׁת אֵלַי וְכוּ'".
לֶעָתִיד כְּשֶׁיִּטֹּל מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ אֶת הַמְּלוּכָה עַל כָּל הָעוֹלָם אָז לֹא יִתְעָרֵב שׁוּם אֶחָד לוֹמַר שֶׁיִּסְמְכוּ עָלָיו לַעֲמֹד כְּנֶגֶד מָשִׁיחַ, חַס וְשָׁלוֹם, בְּחִינַת כִּי מִי הוּא זֶה עָרַב אֶת לִבּוֹ וְכוּ' וְאָז יִגְמֹר מָשִׁיחַ אֶת הָעַרְבוּת בֶּאֱמֶת, כִּי עָלָיו יִסְמְכוּ הַכֹּל וְהוּא יַצִּיל וְיִגְאַל אֶת יִשְֹרָאֵל גְּאֻלָּה שְׁלֵמָה בְּגַשְׁמִיּוּת וְרוּחָנִיּוּת וְיָשִׁיב אֶת כָּל יִשְֹרָאֵל לַה' יִתְבָּרַךְ שֶׁיְּקַיְּמוּ כֻּלָּם אֶת הַתּוֹרָה, שֶׁזֶּהוּ עִקַּר קִיּוּם הָעַרְבוּת.
(ליקוטי הלכות - הלכות ערב - הלכה ד' אות ג')
*
אֲנִי הוּא זֶה שֶׁכֻּלָּם כְּלוּלִים בִּי בִּגְלַל שֶׁאֲנִי עָרַבְתִּי לִפְנֵי הַקָּבָּ"ה בִּתְחִלַּת בְּרִיאַת הָעוֹלָם בִּשְׁבִיל כָּל נִשְׁמוֹת זֶרַע קֹדֶשׁ שֶׁל יִשְׂרָאֵל וְקִבַּלְתִּי עַל עַצְמִי לְהַחֲזִיר אוֹתָם בְּאַחֲרִית הַיָּמִים לַעֲבוֹדָה שֶׁל הָאֲדוֹן שֶׁבָּרָא אֶת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְעָתִיד לְחַדֵּשׁ אוֹתָם.
(מתוך סיפור הפגישה בין רשב"י לרבינו הקדוש)
(חיי מוהר"ן עם השמטות - הוצאת נקודות טובות - בסוף הספר)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
(ליקוטי הלכות - הלכות העושה שליח לגבות חוב הלכה ב' אות ו')
*
וְזֶה שֶׁנֶּאֱמַר עַל גְּדֻלַּת מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ לְשׁוֹן עַרְבוּת, "וְהָיָה אַדִּירוֹ מִמֶּנּוּ וְכוּ' כִּי מִי הוּא זֶה עָרַב אֶת לִבּוֹ לָגֶשֶׁת אֵלַי וְכוּ'".
לֶעָתִיד כְּשֶׁיִּטֹּל מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ אֶת הַמְּלוּכָה עַל כָּל הָעוֹלָם אָז לֹא יִתְעָרֵב שׁוּם אֶחָד לוֹמַר שֶׁיִּסְמְכוּ עָלָיו לַעֲמֹד כְּנֶגֶד מָשִׁיחַ, חַס וְשָׁלוֹם, בְּחִינַת כִּי מִי הוּא זֶה עָרַב אֶת לִבּוֹ וְכוּ' וְאָז יִגְמֹר מָשִׁיחַ אֶת הָעַרְבוּת בֶּאֱמֶת, כִּי עָלָיו יִסְמְכוּ הַכֹּל וְהוּא יַצִּיל וְיִגְאַל אֶת יִשְֹרָאֵל גְּאֻלָּה שְׁלֵמָה בְּגַשְׁמִיּוּת וְרוּחָנִיּוּת וְיָשִׁיב אֶת כָּל יִשְֹרָאֵל לַה' יִתְבָּרַךְ שֶׁיְּקַיְּמוּ כֻּלָּם אֶת הַתּוֹרָה, שֶׁזֶּהוּ עִקַּר קִיּוּם הָעַרְבוּת.
(ליקוטי הלכות - הלכות ערב - הלכה ד' אות ג')
*
אֲנִי הוּא זֶה שֶׁכֻּלָּם כְּלוּלִים בִּי בִּגְלַל שֶׁאֲנִי עָרַבְתִּי לִפְנֵי הַקָּבָּ"ה בִּתְחִלַּת בְּרִיאַת הָעוֹלָם בִּשְׁבִיל כָּל נִשְׁמוֹת זֶרַע קֹדֶשׁ שֶׁל יִשְׂרָאֵל וְקִבַּלְתִּי עַל עַצְמִי לְהַחֲזִיר אוֹתָם בְּאַחֲרִית הַיָּמִים לַעֲבוֹדָה שֶׁל הָאֲדוֹן שֶׁבָּרָא אֶת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְעָתִיד לְחַדֵּשׁ אוֹתָם.
(מתוך סיפור הפגישה בין רשב"י לרבינו הקדוש)
(חיי מוהר"ן עם השמטות - הוצאת נקודות טובות - בסוף הספר)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה