שמו של מלך המשיח "שר שלום"

עיקר שלמות והגדלת השמחה הוא על ידי שלום ואהבת חברים כמובא בליקוטי הלכות הלכות ברכת הודאה הלכה ו' אות מ"ב ואות ס"א עיין שם, על כן אמרתי לצרף לחלק הזה איזה דברים ששמעתי מאבי הריני כפרת משכבו על אודות המקרא שבישעיה ט' "ויקרא שמו פלא יועץ אל גיבור אבי עד שר שלום", שפרוש המקרא הוא שהשם יתברך שהוא "פלא יועץ אל גיבור אבי עד" יקרא שמו של מלך המשיח "שר שלום". (כן מובן בספרי אמת, כי גם לפי הפרוש שסובבים הדברים על חזקיהו, הוא מחמת שגם בו היה מבחינת משיח, כמובן בדברי חכמינו ז"ל ובפרוש רש"י שם עיין שם).

והיה רגיל לדבר מזה כמה פעמים. והכלל היוצא בקצרה מדבריו (הנובעים מדברי מוהרנ"ת ז"ל הקדושים בתכלית הקדושה), שלכאורה יש לתמוה על זה כי הלא משיח צדקנו לא בלבד עניין השלום יתקן ויכניס בכל אחד, כי גם יכניס בכל אחד שאר מידות טובות כמו אמת ואמונה וכו', ולמה זה יהיה נקרא שמו הקדוש רק על עניין השלום, אבל מכל זה אנו רואין רוממות הדבר הזה, כי באמת כל גלויותינו זה הוא רק מחמת שנאת חינם, ועל כן נתארך ונמשך כל כך. כי גלות בבל שאחר חורבן הראשון שהיה מחמת עבודה זרה וכו' לא נתארך רק עד שבעים שנה, וגלות האחרון הזה שנתהווה מחמת שנאת חינם נתארך ונמשך בריבוי עצום ומופלג בלי שיעור וערך כל כך. כי העניין הזה של שנאת חינם וכן שאר דברים שבין אדם לחברו, אפילו יום כיפור ויום המיתה אינו מכפר (עד שירצה את חברו), ומכל שכן וכל שכן על העוון החמור של לשון הרע שהוא גרוע ביותר. וכמובן לכל משכיל בעומק פרוש המאמרי חכמינו ז"ל (ירושמי פאה א') שאמרו על לשון הרע שהוא שקול כנגד עבודה זרה וגילוי עריות ושפיכות דמים. אבל עוצם ותוקף ההתגברות דהתגברות שעל זה גדול ונשגב בלי שיעור וערך, עד שגם הכשר שבכשרים והצדיק שבצדיקים אשר עמד בנסיון באמת, והיטה שכמו לסבול עול תורה ושבירת התאוות וכו' ובעניין זה גם בהם נפלה שלהבת.

כי מי לנו גדול משבטי יה ראובן ושמעון וכו' שהיו צדיקים נוראים כאלה וחזקים בהאמונה כל כך כמובא בספרי אמת, ואף על פי כן בעניין הקנאה והמחלוקת ולשון הרע ושנאת חינם גם הם נכשלו ונלכדו, עד שעבר על ידי זה מה שעבר...

והנה להביא לזה דוגמות מספרי אמת יכלו המון יריעות, אבל על זה דוה ליבנו על אלה חשכו עינינו, על שעדיין מרקד בינן, עד שגם בימינו אלה ובדורות הסמוכים מלבד המחלוקת שהרבה והגדיל על יחידי הדורות בעצמם, כמו על הבעל שם טוב ז"ל ומכל שכן וכל שכן על אדמו"ר ז"ל כידוע, עוד לא נתקרר דעתו בכל זה, כי עוד התגבר בכל כוחו להגדיל מחלוקת ופרוד לבבות גם בין אנשיהם בעצמם כידוע (שבזה גמר מחשבתו ורצונו הרע ביותר ויותר).
וכמו שסיפר מוהרנ"ת ז"ל ששמע מחותנו ר' דוד צבי ז"ל, שכל התרחקותו מהחבריא הקדושה של תלמידי הבעל שם טוב והמגיד זכר צדיקים לברכה הוא מחמת שנסע פעם אחת לשני גדולים מהם וראה והביט על גודל פרוד הלבבות שהיה ביניהם. [שזה היה מופרך אצל זה הוא וכל אנשיו, וזה אצל זה היה מופרך לגמרי, הוא וכל אנשיו]. ועל ידי זה נתרחק מהם לגמרי כידוע. 
(כוכבי אור - ששון ושמחה - אותיות ז', ח', י')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

3 תגובות :

עדן דוד אמר/ה...

"אל גיבור אבי עד"
אבי זה ישראל בער אודסר

עדן דוד אמר/ה...

תורה חשובה ומחזקת ישר כוח נ נח

גמבה נ נח אמר/ה...

חזק מאד אשרייך (:
עִקַּר קֵץ הַגְּאֻלָּה הָאַחֲרוֹנָה שֶׁאֵין אַחֲרֶיהָ גָּלוּת תָּלוּי בְּעֵצוֹת עֲמֻקּוֹת שֶׁל הַנַּחַל נוֹבֵעַ שֶׁהֵם עֲמֻקִּים מְאֹד מְאֹד, שֶׁיִתְגַּלּוּ עַל יְדֵי מָשִׁיחַ שֶׁנִּקְרָא פֶּלֶא יוֹעֵץ, שֶׁעֲלֵיהֶם נֶאֱמַר "ה' צְבָאוֹת יָעַץ וּמִי יָפֵר", שֶׁעַל יָדוֹ יָבוֹא הַקֵּץ. (אב"י הנחל)