ג' נקראו על שמו של הקב"ה ואלו הן: צדיקים ומשיח וירושלים.

מבואר לעיל כמ"פ כי א"י בפרט ציון וירושלים הם בחינת הצדיק יסוד עולם כמו שכתוב מציון מכלל יופי וגו'. ושם האבן שתיה שממנו הושתת העולם. גם נתבאר לעיל ששם שורש כל הד' יסודות כמ"ש ואגודתו על ארץ יסדה. וכמו שפירש הרב ברטנורא פ"ג דאבות. ושם שורש הד' יסודות שהם תלת גוונין דעינא ובת עין בבחינת עיני ד' אלקיך בה וגו'. והם נמשכין בשרשן מבחינת המוחין כמובן גם בסי' מ'. וע"כ אין חכמה כחכמת א"י ואוירה מחכים ושורש הכל הם הד' אותיות של השם הק'. 

וע"כ אמרו רז"ל (ב"ב ע"ה.) ג' נקראו על שמו של הקב"ה ואלו הן: צדיקים ומשיח וירושלים. 
צדיקים - שנאמר כל הנקרא בשמי וגו'. 
משיח - דכתיב וזה שמו אשר יקראו ד' צדקנו. 
ירושלים - דכתיב ושם העיר מיום ד' שָמה אל תקרי שָמה אלא שְמָה. 

וכן כתיב כי שמך נקרא על עירך ועל עמך. ושם עיקר היופי והפאר וכו' של כל העולם כמו שכתוב מציון מכלל יופי וארז"ל עשרה קבין יופי ירדה לעולם תשעה נטלה ירושלים וכו'. וכתיב (ירמי' ל"ג) וסלחתי לכל עונותיהם וגו' והיתה לי לשם ששון לתהלה ולתפארת לכל גויי הארץ וגו' בימים הם תושע יהודה וירושלים תשכון לבטח וזה אשר יקראו לה ד' צדקנו. 

וע"כ כל ישראל בפרט היושבים בא"י וירושלים ונכללין בזה היופי וההידור וכו' נפתחין עיניהם ויכולים לראות ולהסתכל היטב על עצמם איך הם אוחזים בכל המידות הנמשכין מהד' יסודות. וגם יכולים לראות ולהסתכל בגדולת השי"ת ולהסתכל בעולם כמובא בפנים. 
(זמרת הארץ -  סימן ס"ו ס"ז-בראשית לעיני כל ישראל)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

2 תגובות :

עדן דוד אמר/ה...

נ נח בירושלים סבא המלך הכל טוב

גמבה נ נח אמר/ה...

אשרינו מה טוב חלקינו ומה נעים גורלינו בסבא המלך העליון שאין כמוהו ולא היה ולא יהיה. נ נח נחמ נחמן בירושלים