ובא לציון גואל

וְזֶה בְּחִינַת וּבָא לְצִיּוֹן גּוֹאֵל וּלְשָׁבֵי פֶשַׁע וְכוּ' כִּי בְּצִיּוֹן שֶׁשָּׁם הַבֵּית הַמִּקְדָּשׁ וְקֹדֶשׁ קֳדָשִׁים, שָׁם כְּלוּלִים כָּל הַיּוּד מִינֵי קְדֻשּׁוֹת שֶׁיֵּשׁ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וְעַל כֵּן שָׁם שַׁעַר הַשָּׁמַיִם, שֶׁדֶּרֶךְ שָׁם עוֹלִין כָּל הַתְּפִלּוֹת.

כִּי הָעוֹלָם בִּכְלָלוֹ נֶגֶד הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הוּא בִּבְחִינַת שֶׁלֹּא כַּסֵּדֶר, בְּחִינַת תשר"ק בִּבְחִינַת בְּתִשְׁרֵי נִבְרָא הָעוֹלָם תִּשְׁרֵי הוּא בְּחִינַת תשר"ק, כַּמּוּבָא כִּי כַּסֵּדֶר זֶה בְּחִינַת מָ"ה וְהָעוֹלָם הוּא בְּחִינַת יֵשׁ, שֶׁהוּא בְּחִינַת שֶׁלֹּא כַּסֵּדֶר, כִּי הַנְהָגַת הָעוֹלָם עַל יְדֵי בְּחִינַת מַלְכוּת, שֶׁהוּא בְּחִינַת שֶׁלֹּא כַּסֵּדֶר וְעִקַּר חִיּוּת וְקִיּוּם הָעוֹלָם עַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם נִכְלָל בִּקְדֻשָּׁתוֹ יִתְבָּרַךְ, דְּהַיְנוּ עַל יְדֵי יִשְׂרָאֵל קְדוֹשִׁים שֶׁמְּקַדְּשִׁין עַצְמָן וּמְקַדְּשִׁין אֶת הָעוֹלָם וְאָז נִכְלָל הָעוֹלָם בִּקְדֻשָּׁתוֹ יִתְבָּרַךְ וְאָז נִכְלָל הָעוֹלָם בִּבְחִינַת כַּסֵּדֶר, שֶׁהוּא בְּחִינַת קֹדֶשׁ, וְזֶה עִקַּר הַחִיּוּת כַּנַּ"ל כִּי עִקַּר הַחִיּוּת הוּא עַל יְדֵי בְּחִינַת כַּסֵּדֶר כַּנַּ"ל בַּמַּאֲמָר הַנַּ"ל.

וְעִקַּר קִיּוּם וְחִיּוּת הָעוֹלָם עַל יְדֵי אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁשָּׁם כָּל הַיּוּד מִינֵי קְדֻשּׁוֹת, כִּי יֵשׁ קְדֻשָּׁה לְמַעְלָה מִקְּדֻשָּׁה, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, הַהֵיכָל מְקֻדָּשׁ מִמֶּנּוּ וְכוּ' עַד לִפְנַי וְלִפְנִים שֶׁהוּא קֹדֶשׁ קֳדָשִׁים, הוּא הָאֶבֶן שְׁתִיָּה, שֶׁהוּא הַקְּדֻשָּׁה הָעֲשִׂירִית הָעֶלְיוֹנָה מִכֻּלָּם, וְשָׁם כְּלוּלִים כָּל הַיּוּד מִינֵי קְדֻשּׁוֹת וְהָאֶבֶן שְׁתִיָּה הִיא הַנְּקֻדָּה שֶׁמִּמֶּנָּה הֻשְׁתַּת הָעוֹלָם וְהַנְּקֻדָּה אֵין בָּהּ תְּפִיסָה וְהִיא בִּבְחִינַת מָ"ה, כִּי זֹאת הַנְּקֻדָּה, שֶׁכְּלוּלָה מֵעֲשָׂרָה מִינֵי קְדֻשּׁוֹת, נִכְלֶלֶת בִּבְחִינַת מָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת חָכְמָה-קֹדֶשׁ וְעַל כֵּן עִקַּר עֲלִיַּת הַתְּפִלּוֹת הֵם דֶּרֶךְ הָאֶבֶן שְׁתִיָּה, כִּי דֶּרֶךְ שָׁם נִכְלָלִין הַתְּפִלּוֹת בְּחִינַת שֶׁלֹּא כַּסֵּדֶר, בִּבְחִינַת מָה-כַּסֵּדֶר כַּנַּ"ל.

וְזֶה שֶׁמַּזְכִּירִין בִּקְדֻשָּׁא דְּסִידְרָא קְדֻשַּׁת צִיּוֹן, בְּחִינַת וּבָא לְצִיּוֹן גּוֹאֵל, כִּי עִקַּר כְּלָלִיּוּת שֶׁלֹּא כַּסֵּדֶר בִּבְחִינַת כַּסֵּדֶר, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת קְדֻשָּׁה דְּסִידְרָא, הוּא דֶּרֶךְ צִיּוֹן שֶׁשָּׁם הָאֶבֶן שְׁתִיָּה שֶׁדֶּרֶךְ שָׁם עוֹלִין כָּל הַתְּפִלּוֹת עַל יְדֵי הַנְּקֻדָּה שֶׁל הָאֶבֶן שְׁתִיָּה שֶׁנִּכְלֶלֶת בִּבְחִינַת מָ"ה, בִּבְחִינַת קָדוֹשׁ, כִּי שָׁם כְּלוּלִין כָּל הַיּוּד מִינֵי קְדֻשּׁוֹת כַּנַּ"ל.

וְזֶהוּ "וּבָא לְצִיּוֹן גּוֹאֵל" כִּי עִקַּר בְּחִינַת כַּסֵּדֶר יִהְיֶה בְּעֵת בִּיאַת הַגּוֹאֵל צֶדֶק בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ, כִּי עַכְשָׁו מִתְנַהֵג הַכֹּל שֶׁלֹּא כַּסֵּדֶר, כִּי יִשְׂרָאֵל לְמַטָּה בִּשְׁפֵלוּת וְהָאֻמּוֹת הֵם בִּגְדֻלָּה, שֶׁלֹּא כַּסֵּדֶר הָרָאוּי, אֲבָל כְּשֶׁיָּבוֹא מָשִׁיחַ יִהְיֶה הַכֹּל כַּסֵּדֶר, שֶׁיִּשְׂרָאֵל יִהְיוּ לְמַעְלָה וְכֵן בֵּין יִשְׂרָאֵל בְּעַצְמָן כָּל מִי שֶׁמְּקֹרָב יוֹתֵר אֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בֶּאֱמֶת יִהְיֶה לְמַעְלָה בִּגְדֻלָּה וְטוֹבָה לֹא כְּמוֹ שֶׁמִּתְנַהֵג עַכְשָׁו שֶׁלֹּא כַּסֵּדֶר נִמְצָא, שֶׁעִקַּר בְּחִינַת כַּסֵּדֶר יִהְיֶה בְּעֵת שֶׁיָּבוֹא לְצִיּוֹן גּוֹאֵל כַּנַּ"ל וְעַל כֵּן מַזְכִּירִין וּבָא לְצִיּוֹן גּוֹאֵל בִּקְדֻשָּׁה דְּסִידְרָא, כְּדֵי לְעוֹרֵר הִתְנוֹצְצוּת מָשִׁיחַ, כְּדֵי לְהַמְשִׁיךְ גַּם עַכְשָׁו בְּחִינַת כַּסֵּדֶר, הַיְנוּ שֶׁפַע בְּרָכָה וְטוֹבָה כַּנַּ"ל.
(ליקוטי הלכות - הלכות נשיאת אפים הלכה ו' - קדושה דסידרא)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :