וְהִיא בָּרְחָה לְתוֹךְ הָעֶשֶֹר חוֹמוֹת שֶׁל מַיִם הַנַּ"ל וְנִשְׁאֲרָה חַלָּשׁוּת וְזֶה שֶׁבְּלֹא יָדַיִם רוֹפֵא אוֹתָהּ, כִּי יֵשׁ לוֹ כֹּחַ כָּזֶה בְּיָדָיו שֶׁיָּכוֹל לְהוֹצִיא כָּל הָעֲשָֹרָה מִינֵי חִצִּים, וְיָכוֹל לִכְנֹס בְּתוֹךְ כָּל הַחוֹמוֹת שֶׁל הַמַּיִם וְכוּ', וְיוֹדֵעַ כָּל הָעֲשָֹרָה מִינֵי דְּפִיקִין, וְיָכוֹל לְנַגֵּן כָּל הָעֲשָֹרָה מִינֵי נְגִינָה שֶׁהֵם רְפוּאָתָהּ.
עַד שֶׁסּוֹף כָּל סוֹף יָבוֹא הָרוֹפֵא הָאֱמֶת שֶׁהוּא זֶה שֶׁיֵּשׁ לוֹ כֹּחַ בְּיָדָיו וִירַפֵּא אוֹתָהּ בִּשְׁלֵמוּת כַּנַּ"ל.
וְזֶהוּ אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה, שָׁר לֹא נֶאֱמַר אֶלָּא יָשִׁיר מִכָּאן שֶׁעָתִיד מֹשֶׁה לָשִׁיר לֶעָתִיד לָבֹא. כִּי אַף עַל פִּי שֶׁאָמְרוּ אָז שִׁירָה עֲדַיִן לֹא זָכוּ לְהַמְשִׁיךְ כָּל הָעֲשָֹרָה מִינֵי נְגִינָה בִּשְׁלֵמוּת לִגְמֹר רְפוּאַת הַבַּת מֶלֶךְ בִּשְׁלֵמוּת רַק שֶׁהִמְשִׁיכוּ קְדֻשָּׁה וְהֶאָרָה מֵעֲשָֹרָה מִינֵי נְגִינָה שֶׁמִּשָּׁם זָכוּ לְשִׁירַת הַיָּם אֲבָל עִקַּר הַשִּׁיר בִּשְׁלֵמוּת יִהְיֶה רַק לֶעָתִיד כְּשֶׁיָּבוֹא מָשִׁיחַ שֶׁהוּא מֹשֶׁה בְּעַצְמוֹ.
כִּי מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה כַּיָּדוּעַ בְּחִינַת אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה, אָז דַּיְקָא יָשִׁיר מֹשֶׁה בִּשְׁלֵמוּת כָּל הָעֲשָֹרָה מִינֵי נְגִינָה שֶׁאָז יֻגְמַר רְפוּאָתָהּ שֶׁל הַבַּת מֶלֶךְ שֶׁהוּא בְּחִינַת הַשְּׁכִינָה וּכְנֶסֶת יִשְֹרָאֵל. כִּי אָז יִתְּעַר שִׁיר חָדָשׁ בְּחִינַת מִזְמוֹר שִׁירוּ לַה' שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָֹה שֶׁהוּא בְּחִינַת שִׁיר שֶׁל נִפְלָאוֹת שִׁיר פָּשׁוּט כָּפוּל מְשֻׁלָּשׁ וּמְרֻבָּע שֶׁיִּתְּעַר לֶעָתִיד.
וְעַל כֵּן סִיְּמוּ ה' יִמְלוֹךְ לְעוֹלָם וָעֶד לְשׁוֹן עָתִיד. כִּי הִתְגַּלּוּת מַלְכוּתוֹ שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת רְפוּאַת הַבַּת מֶלֶךְ שֶׁהִיא מַלְכוּת דִּקְדֻשָּׁה יִהְיֶה לֶעָתִיד שֶׁתִּתְגַּלֶּה מַלְכוּתוֹ לְעֵין כֹּל בְּחִינַת וְהָיָה ה' לְמֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ. וְאָז יִהְיֶה הַשִּמְחָה וְהַחֶדְוָה בִּשְׁלֵמוּת בְּכָל הָעוֹלָמוֹת עַל יְדֵי שֶׁיִּתְעוֹרְרוּ כָּל הָעֲשָֹרָה מִינֵי נְגִינָה שֶׁהֵם בְּחִינַת שִֹמְחָה כַּנַּ"ל.
וְזֶה בְּחִינַת ה' מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ בְּחִינַת יִשְֹמְחוּ הַשָּׁמַיִם וְתָגֵל הָאָרֶץ וְיֹאמְרוּ בַגּוֹיִים ה' מָלָךְ. וְאָז יִתְקַיֵּם זַמְּרוּ אֱלֹקִים זַמֵּרוּ זַמְּרוּ לְמַלְכֵּנוּ זַמֵּרוּ כִּי מֶלֶךְ כָּל הָאָרֶץ אֱלֹקִים וְכוּ'.
כִּי עִקַּר הִתְגַּלּוּת מַלְכוּתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּחִינַת רְפוּאַת הַבַּת מֶלֶךְ הַנַּ"ל הוּא עַל יְדֵי זִמְרָה וּנְגִינָה בְּחִינַת עֲשָֹרָה מִינֵי נְגִינָה הַנַּ"ל, בְּחִינַת הוֹדוֹ לַה' בְּכִנּוֹר בְּנֵבֶל עָשׂוֹר זַמְּרוּ לוֹ שִׁירוּ לוֹ שִׁיר חָדָשׁ וְכוּ'. וְכֵן הַרְבֵּה פְּסוּקִים שֶׁמְּבֹאָר בָּהֶם הִתְגַּלּוּת מַלְכוּתוֹ יִתְבָּרַךְ עַל יְדֵי שִׁיר וְנִגּוּן וְזִמְרָה, שֶׁכָּל זֶה הוּא בְּחִינַת עֲשָֹרָה מִינֵי נְגִינָה, שֶׁהֵם רְפוּאַת הַבַּת מֶלֶךְ, שֶׁהוּא בְּחִינַת הִתְגַּלּוּת מַלְכוּת דִּקְדֻשָּׁה, דְּהַיְנוּ לֵידַע כִּי לַה' הַמְּלוּכָה.
(הלכות תולעים - הלכה ד' אותיות א', ד')
*
הֵיכַל הַמֶּלֶךְ, אֲנִי לָקַחְתִּי אֶת הַנִּגּוּן שֶׁל "אַדִּירֵי אֲיֻמָה" עַל מָה, עַל "נַ נַחְ", סַבָּא שָׁר אֶת הַנִּגּוּן שֶׁל "אַדִּירֵי אֲיֻמָה": "יֹאמְרוּ בְּקוֹל, אַדּוֹשֵּׁם מֶלֶךְ, אַדּוֹשֵּׁם מָלַךְ, יִמְלוֹךְ לְעוֹלָם וָעֶד". אָז, אָז לָקַחְתִּי אֶת זֶּה הַנִּגּוּן עַל "נַ נַחְ".
(שיחות סבא - קלטת 14 ב' 03:43)
*
סַבָּא שָׁר נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן בְּהַנִּגּוּן שֶׁל "אַדִּירֵי אֲיֻמָה":
זֶה הַנִּגּוּן זֶהוּ חָדָשׁ, זֶה שֶׁל רַבֵּנוּ בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, הַשֵּׁם מֶלֶךְ, הַשֵּׁם מָלָךְ, הַשֵּׁם יִמְלֹךְ לְעוֹלָם וָעֶד, זֶה, זֶהוּ זֶה, זֶה הַנִּגּוּן. הוּא מוֹדִיעַ: הַשֵּׁם מֶלֶךְ, הַשֵּׁם מָלָךְ, הַשֵּׁם יִמְלֹךְ לְעוֹלָם וָעֶד, זֶהוּ הַנִּגּוּן (יֵשׁ הַשּׁוֹמְעִים זֶהוּ אֲנִי).
(וידאו סבא 1 - 20:08)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה