נראה לפי עניות דעתי לרמז במאמרו הקדוש שלאחר התורה "אחוי לן מנא" בליקוטי מוהר"ן סימן כ"ה, שצריכין לכנות להיצר הרע שם אחר, שלא לקרותו עוד בשם יצר הרע רק בשם כוח המדמה עיין שם על פי מה שאמרו חכמינו ז"ל שבעה שמות יש לו ליצר הרע וכו'. וידוע ליודעי חן שהם כנגד השבע מידות דסטרא אחרא, כי זה לעומת זה עשה אלוקים כנגד שבע מידות הנמצאים בהקדושה כמובן כל זה בספרי אמת.
והנה עד הנה לא היה בעולם כי אם הארת השבע מידות האלה שהשיגו אותם השבעה רועים להמשיכם ולהאירם עלינו. על כן לא היה כנגד זה כי אם שבעה כוחות היצר הרע שהם בחינת שבעה שמות שיש לו, אבל משבא אדמו"ר ז"ל לעולם והתחיל להאיר ולהופיע עלינו המידה השמינית שהיא בינה עילאה, שהשיגה בתכלית השלמות שאין שלמות אחריו וכו', על כן זה לעומת זה גברה ועצמה מאד גם המידה השמינית של הסטרא אחרא שהיא בחינת מדמה, כי בינה דקדושה היא בחינת מבין דבר מתוך דבר, וזה לעומת זה בינה דסטרא אחרא הוא בחינת מדמה דבר לדבר בשווא והבל.
(כוכבי אור חכמה ובינה אות לו' - ביאור הליקוטים על התורה כ"ה 'אחוי לן מנא')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה