מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ יִהְיֶה צַדִּיק קָדוֹשׁ וְנוֹרָא מְאֹד עַד שֶׁכָּל הַגְּאֻלָּה תִּהְיֶה עַל יָדוֹ

בִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבֹדִי, 'כְּבֹדִי' דַּיְקָא, כִּי כָּל שָׁרְשֵׁי הַנְּפָשׁוֹת הֵם כְּבוֹד ה' יִתְבָּרַךְ, כִּי הַכֹּל נִבְרָא לִכְבוֹדוֹ . 
וְיַעֲקֹב כָּלוּל מִכָּל הַכָּבוֹד שֶׁהוּא שֹׁרֶשׁ כָּל הַנַּפְשׁוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל שֶׁיָּצְאוּ מִמֶּנּוּ, כִּי הִמְשִׁיךְ זַרְעוֹ בִּקְדֻשָּׁה כָּזֹאת שֶׁכָּל כְּבוֹד ה' יִתְבָּרַךְ יִתְגַּלֶּה עַל יְדֵי זַרְעוֹ, כִּי זָכָה לְמִטָּה שְׁלֵמָה שֶׁכָּל שְׁנֵים עָשָׂר בָּנָיו הָיוּ כֻּלָּם קְדוֹשִׁים וְהָיוּ עוֹסְקִים לְהַמְשִׁיךְ הַדַּעַת הַקָּדוֹשׁ שֶׁהוּא הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה בָּעוֹלָם. וּבְעֹצֶם כֹּחוֹ פָּעַל כָּל כָּךְ שֶׁקְּדֻשַּׁת זַרְעוֹ לֹא יֻפְסַק לְעוֹלָם שֶׁכָּל זַרְעוֹ עַד הַסּוֹף, כֻּלָּם יַכִּירוּ וְיֵדְעוּ אֶת ה' יִתְבָּרַךְ וְיַמְשִׁיכוּ הַדַּעַת הַקָּדוֹשׁ מִדּוֹר לְדוֹר לְעוֹלָם. עַד שֶׁאֲפִלּוּ אִם אַחַר כַּמָּה דּוֹרוֹת יִהְיֶה נִמְצָא אֵיזֶה רָשָׁע מִזַּרְעוֹ שֶׁיִּרְצֶה לְהַכְרִית עַצְמוֹ מִשֹּׁרֶשׁ הַדַּעַת הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה, כְּמוֹ קֹרַח, אַף עַל פִּי כֵן לֹא יוּכַל לַעֲקֹר כִּי אִם אֶת עַצְמוֹ. אֲבָל דּוֹרוֹתָיו שֶׁיֵּצְאוּ מִמֶּנּוּ יִהְיֶה נִשְׁאָר בָּהֶם נְקֻדַּת קְדֻשָּׁתוֹ שֶׁהוּא קְדֻשַּׁת הַדַּעַת הַנַּ"ל שֶׁהוּא כְּבוֹד ה' יִתְבָּרַךְ. עַד שֶׁסּוֹף כָּל סוֹף יִתְגַּלֶּה עַל יְדֵי זַרְעוֹ שֶׁל זֶה הָרָשָׁע וְהַכּוֹפֵר, יִתְגַּלֶּה עַל יָדוֹ גַּם כֵּן קְדֻשַּׁת כְּבוֹדוֹ יִתְבָּרַךְ. 
שֶׁזֶּהוּ עִנְיַן כָּל הָרְשָׁעִים בְּנֵי הַצַּדִּיקִים שֶׁהָיוּ בָּעוֹלָם, וּבִפְרָט בְּמַלְכֵי בֵּית דָּוִד, וְאַחַר כָּךְ יָצְאוּ מֵהֶם דַּיְקָא צַדִּיקִים קְדוֹשִׁים וְנוֹרָאִים מְאֹד מְאֹד, כְּמוֹ אָחָז שֶׁהָיָה בֶּן הַצַּדִּיק יוֹתָם וְהוּא הָיָה רָשָׁע גָּדוֹל וְאָחַז בָּתֵּי כְּנֵסִיּוֹת וּבָתֵּי מִדְרָשׁוֹת, וּבִקֵּשׁ לְבַטֵּל הַתּוֹרָה מִיִּשְׂרָאֵל וּלְסַלֵּק שְׁכִינָתוֹ מִיִּשְׂרָאֵל שֶׁזֶּה עִקַּר פְּגַם הַכָּבוֹד הַנַּ"ל כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה שֶׁאָמַר, אִם אֵין גְּדָיִים אֵין תְּיָשִׁים, אִם אֵין צֹאן אֵין רוֹעֶה וְכוּ', וְאַף עַל פִּי כֵן יָצָא מִמֶּנּוּ צַדִּיק קָדוֹשׁ וְנוֹרָא מְאֹד שֶׁהוּא יְחִזְקִיָּהוּ שֶׁבִּקֵּשׁ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לַעֲשׂוֹתוֹ מָשִׁיחַ, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, וְכֵן יְחִזְקִיָּהוּ הוֹלִיד אֶת מְנַשֶּׁה וְאָמוֹן שֶׁהָיוּ רְשָׁעִים, וְאַחַר כָּךְ יָצָא מֵהֶם יֹאשִׁיָּהוּ הַצַּדִּיק שֶׁכָּמוֹהוּ לֹא הָיָה אֲשֶׁר שָׁב אֶל ה' וְכוּ'. וְכֵן בְּכַמָּה דּוֹרוֹת עַד שֶׁסּוֹף כָּל סוֹף יֵצֵא מֵהֶם מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ שֶׁתַּעֲבֹר נִשְׁמָתוֹ דֶּרֶךְ כַּמָּה דּוֹרוֹת רְשָׁעִים וְסוֹף כָּל סוֹף יִהְיֶה נוֹלָד מֵהֶם, וְיִהְיֶה צַדִּיק קָדוֹשׁ וְנוֹרָא מְאֹד עַד שֶׁכָּל הַגְּאֻלָּה תִּהְיֶה עַל יָדוֹ.
(ליקוטי הלכות - הלכות נטילת ידיים לסעודה הלכה ו' אות סח')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :