על ידי התקרבות לצדיק האמת אנו מבטלין בזה דעת הכופרים והאפיקורסים שרוצים להשוות תורתינו הקדושה כשאר לימודי הדתות ח"ו שהם רק בשכל האנושי ועל כן אומרים טעמים של הבל על מצוות תורתינו הקדושה כאילו כולם על פי שכל אנושי חס ושלום והבל יפצה פיהם כי דתינו לא ישוה לדתיהם כי תורתינו הקדושה היא אחדות אחד עימו יתברך אשר אין חקר לתבונתו ודבריו שמענו וכו' חיים וקיימים לעד ומחיין כל העולמות בכל עת ורגע והם מתחדשים בכל יום ובכל עת על ידי הצדיק האמת שמכניס קיום התורה שזה העיקר.
הצדיק ממשיך על כל אחד בכל מקום שהוא הארה משורש נשמתו שבתורה להחזירו למוטב ולהורות לו דרך והילוך איך שיזכה לצאת מהרע שלו ולהתקרב לה' יתברך כי הצדיק עושה פתחים ושערים חדשים ופותח השערים הישנים שנעשו על ידי הצדיקים הקודמים להתקרב על ידם לה' יתברך ולהשיג אלוקותו יתברך עד שגם כל הרחוקים וכופרים גמורים יתקרבו אליו יתברך.
על ידי ההתקרבות להצדיק האמת זוכים לראות הפתחים איך לצאת מכל מיני חושך ועל ידי זה חוזרים למוטב, ההתקרבות להצדיק האמת מביא את האדם לידי מעשה ולקיום התורה שזהו העיקר כי לא המדרש אלה המעשה כי עיקר הלימוד ללמוד וללמד לשמור ולעשות וכו', ומחמת שהלימוד הזה להכניס קיום התורה בעולם הוא עמוק עמוק מאוד מי ימצאנו לזה צריכין ללקט ולקבץ יחד כל דברי הצדיק ולילך בדרכיו דייקא ולא על פי חכמות חיצוניות ח"ו אפילו על פי דרכי המוסר שלהם כי אין להם כוח להביא את האדם לקיום התורה רק גם להיפך ח"ו כנראה בחוש, התקרבות להצדיק הוא תיקון גדול ביותר מכל מיני תיקוני התשובה על ידי ידי הצדיק נתתקנים כל מיני חטאים שבעולם בתכלית השלימות עד שנעשה מהם זכויות.
דיבורי הצדיק מחזקים ומעוררים ומלהיבים את לב בני ישראל מאוד לקיים את המצוות כפשוטן כדת וכדין כמבואר בתורה שבכתב בפירוש או ברמז על פי דרשות רז"ל כמו שמסרו לנו רבותינו זכרונם לברכה שכל פירושיהם וביאוריהם הוא משורש התורה שבכתב צריכים דייקא.
(אב"י הנחל)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
הצדיק ממשיך על כל אחד בכל מקום שהוא הארה משורש נשמתו שבתורה להחזירו למוטב ולהורות לו דרך והילוך איך שיזכה לצאת מהרע שלו ולהתקרב לה' יתברך כי הצדיק עושה פתחים ושערים חדשים ופותח השערים הישנים שנעשו על ידי הצדיקים הקודמים להתקרב על ידם לה' יתברך ולהשיג אלוקותו יתברך עד שגם כל הרחוקים וכופרים גמורים יתקרבו אליו יתברך.
על ידי ההתקרבות להצדיק האמת זוכים לראות הפתחים איך לצאת מכל מיני חושך ועל ידי זה חוזרים למוטב, ההתקרבות להצדיק האמת מביא את האדם לידי מעשה ולקיום התורה שזהו העיקר כי לא המדרש אלה המעשה כי עיקר הלימוד ללמוד וללמד לשמור ולעשות וכו', ומחמת שהלימוד הזה להכניס קיום התורה בעולם הוא עמוק עמוק מאוד מי ימצאנו לזה צריכין ללקט ולקבץ יחד כל דברי הצדיק ולילך בדרכיו דייקא ולא על פי חכמות חיצוניות ח"ו אפילו על פי דרכי המוסר שלהם כי אין להם כוח להביא את האדם לקיום התורה רק גם להיפך ח"ו כנראה בחוש, התקרבות להצדיק הוא תיקון גדול ביותר מכל מיני תיקוני התשובה על ידי ידי הצדיק נתתקנים כל מיני חטאים שבעולם בתכלית השלימות עד שנעשה מהם זכויות.
דיבורי הצדיק מחזקים ומעוררים ומלהיבים את לב בני ישראל מאוד לקיים את המצוות כפשוטן כדת וכדין כמבואר בתורה שבכתב בפירוש או ברמז על פי דרשות רז"ל כמו שמסרו לנו רבותינו זכרונם לברכה שכל פירושיהם וביאוריהם הוא משורש התורה שבכתב צריכים דייקא.
(אב"י הנחל)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה