בימי מלכות אחשורוש אז היו צריכין ישראל לשוב לארץ ישראל ולירושלים, ולבנות הבית המקדש ששם עיקר קבלת התורה, נמצא שהיו צריכין לעלות אז לעליה גדולה מאוד, וקודם העליה מוכרח להיות ירידה, על כן התגברה אז הירידה מאוד, עד שבאו למה שבאו ונכשלו בנשים נוכריות, ואז ארב עליהם המן-עמלק, ימח שמו, שאורב תמיד על ישראל להפיל אותם חס ושלום לגמרי בשעת הירידה, על כן היה אז עת צרה גדולה ליעקב.
אך מרדכי ידע כל זאת, והאיר עיניהם של ישראל לבל יתיאשו עצמן מן הרחמים, ויצא בתוך העיר ויזעק זעקה גדולה ומרה, וכן עשו כל ישראל, והשם יתברך שמע לקול זעקתם הגדולה, עד שנתהפך תיכף הירידה לעליה וזכו לנס של פורים ולקבלת התורה מחדש בחינת "קיימו וקיבלו".
וכל זה היה על ידי מרדכי מחמת שהיה גבוה במדרגתו מאוד וזכה לעלות למעלה למעלה כל-כך עד שהיה יכול להאיר גם למטה למטה בתכלית שפלות הירידה, כי כל מה שהצדיק הוא במעלה גדולה ביותר, הוא יכול להאיר במדרגה נמוכה יותר ויותר, עד שתתהפך תכלית הירידה לתכלית העליה, בחינת "ונהפוך הוא" וכו'.
ואז זכו להמשיך הארת פורים כל-כך עד שיהיה נמשך הארה זו בכל דור ודור ובכל שנה ושנה, עד שאפילו עתה, בתכלית הירידה הגדולה של קץ הפלאות, שהירידה הזאת מוכרחת לעבור קודם שנזכה לתכלית העליה שהיא הגאולה האחרונה, אבל על ידי הארה הגדולה הזאת של פורים יכולין להפוך כל הירידות לעליות, וכמובא בכתבים שהארה זו של מרדכי מאיר עד סוף העשיה, ועל ידי זה יכולין להתהפך כל הירידות לעליות גדולות.
(אוצר היראה - פורים - אות כא' - הלכות תחומין הלכה ד')
*
"מאד היה קשה לי לרדת אליך", אם אצל רבינו רבי נחמן היה קשה לרדת אלי, 'לרדת אליך' זה ירידה, חס ושלום זה נורא מאד, כן, נו, ותכף הוא מחזק אותי "תלמידי היקר".
"תלמידי היקר", הוא מחזק אותי, הוא, הוא, הוא מביא אותי מתחת, מעמקי התהום, והוא מרים אותי לרום גבהי מרומים "תלמידי היקר", "להגיד, להגיד לך כי, כי נהניתי, כי נהניתי מאד מעבודתך.
(שיחות סבא המלך)
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה