על-ידי תפילה והתבודדות מכניעין הרע של הכעס שרוצה לקלקל חס ושלום העשירות דקדושה, ולהמשיכו להסטרא אחרא חס ושלום, וזה היה כל עצתו דקדושה של מרדכי שצעק הרבה להשם יתברך והכניס בישראל לצעוק ולהתפלל להשם יתברך בחמימות הלב בבחינת חם לבי וכו', להפוך חמימות הכעס לחמימות צעקה ותפילה להשם יתברך, ועל-ידי זה הכניע הרע, שהוא הכעס, שהוא בחינת המן, שמשם העשירות של כל העובדי כוכבים והרשעים החולקים על האמת על העוסקים בבנין היכל הקודש כנ"ל, ועל-ידי זה נתהפך הדבר בבחינת ונהפוך הוא וכו', ונטל כל העשירות מהסטרא אחרא ונהפכה אל הקדושה כנ"ל.
ואז ומרדכי יצא מלפני המלך בלבוש מלכות תכלת וחור וכו', שהוא עשירות גדול מאוד, שזה עיקר הנס שחזר העשירות אל הקדושה ועל ידי זה ורבים מעמי הארץ מתיהדים וכו', כי כשחוזר העשירות אל הקדושה אז מתאווים נפשות רבים להכלל בשמו ונפשו ונעשים גרים ובעלי תשובה הרבה בעולם בבחינת ורבים מעמי הארץ מתיהדים וכו' וכנ"ל.
(ליקוטי הלכות - פורים הלכה ו' אות ו')
*
המגילה מסיימת בזה בשבח מרדכי: "דורש טוב לעמו ודובר שלום" וכו', היינ שזכה בשלמות לדרושי התורה שהם בחינת הדרת פנים שעל ידי זה זוכין לשלום והמשיך אז בחינת שלום נפלא כזה עד שנתקרבו גם רבים מעמי הארץ לאמונת ישראל בבחינת "ורבים מעמי הארץ מתיהדים", כי על ידי השלום יכולין להמשיך כל העולם לעבודתו יתברך.
(אוצר היראה - פורים - אות מו')
*
המן עמלק רצה לבטל ההתפארות שהשם יתברך מתפאר עם עמו ישראל, ועל כן גזר להשמיד וכו' את כל היהודים, ועל כן הפיל פור על חודש אדר שמת בו משה שהוא עיקרן של הצדיקי אמת העוסקין בזה לגלות ההתפארות של ישראל, ועל כן עיקר יניקתו הוא מפגם האכילה, כמו שאמרו רז"ל, שנהנו מסעודת אחשורוש, כי פגם האכילה הוא בחינת פגם המזבח, שמשם יונק הכסילות והסטרא אחרא בחינת קליפת המן שעל ידי זה נתעכר השכל גם אצל ישראל הקדושים ונתערב דעתם, עד שנחשך אצלם אור הצדיק שמגלה ההתפארות הנ"ל.
ועיקר התיקון לזה הוא על ידי הדיבורים שמדבר הצדיק האמת בחינת מרדכי, והדיבורים הללו הולכים ונכתבים גם בספרי האומות, בבחינת "ושמעו הולך בכל המדינות", ואז הטוב הכבוש בין העכו"ם מוצא את אלו הדיבורים הכתובים בספריהם, בבחינת "וימצא כתוב אשר הגיד מרדכי", ועל ידי זה נעשים גרים בחינת "ורבים מעמי הארץ מתיהדים", ועל ידי זה נשלם המזבח ונשלם השכל, וזוכין לקבל אז אור הצדיק שמגלה ההתפארות שכל זה הוא בחינת מפלת עמלק.
ועל כן המגילה נכתבה גם בספריהם והכתוב מספר זאת כמו שכתוב "וכל מעשה תקפו וכו' הלא הם כתובים כל ספר דברי הימים למלכי מדי ופרס", כי זה עיקר גדולת מרדכי שהדיבורים הקדושים שלו הולכים ונשמעים למרחוק כל כך עד שנכתבים גם בספריהם שעל ידי זה נעשין גרים.
(אוצר היראה - פורים - אות ל')
*
כל הגויים יתייהדו (סבא המלך)
נ נח נחמ נחמן
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה