נ נח נחמ נחמן מאומן הוא כולל כל התורה וכל הרפואות

וְאַחַר כָּךְ הוּא כּוֹתֵב וְחוֹתֵם נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן, "וּבָזֶה אֲגַלֶּה לְךָ סוֹד", מַה הַסּוֹד?, "פ'צ'פ'צ'י'ה'" שֶׁזֶה תְּקִיעַת שׁוֹפָר שֶׁל רֹאשׁ הַשָּׁנָה.
(שיחות סבא - קלטת 110 ב' 22:28)
*
רֹאשׁ הַשָּׁנָה וְיוֹם הַכִּפּוּרִים הֵם בְּחִינַת נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע, בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְתוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, שֶׁהֵם בְּחִינַת יָד כּוֹתֶבֶת וְיָד חוֹתֶמֶת, כַּמּוּבָא בַּתִּקּוּנִים 'יָד כּוֹתֶבֶת' דָּא אוֹרָיְתָא דְּבִכְתָב, 'יָד חוֹתֶמֶת' דָּא אוֹרָיְתָא דִּבְעַל פֶּה.

כִּי רֹאשׁ הַשָּׁנָה הוּא בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב, בְּחִינַת יָד כּוֹתֶבֶת, כִּי בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה יִכָּתֵבוּן, וְעַל-כֵּן עוֹסְקִין בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב, כִּי אוֹמְרִים בַּתְּפִלָּה מַלְכֻיּוֹת וְזִכְרוֹנוֹת וְשׁוֹפָרוֹת שֶׁהֵם פְּסוּקִים מִתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב, כִּי זֶה הַיּוֹם תְּחִלַּת מַעֲשֶׂיךָ, כִּי בּוֹ נִבְרָא אָדָם הָרִאשׁוֹן וְעִקַּר בְּרִיאַת הָאָדָם הָיָה בִּשְׁבִיל קַבָּלַת הַתּוֹרָה שֶׁהִוא בְּחִינַת נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע.
אֲבָל בִּתְחִלַּת הַבְּרִיאָה אֲזַי אֵין מַשִּיגִין רַק הַנַּעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע הָרִאשׁוֹן שֶׁהוּא בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב שֶׁהַנַּעֲשֶׂה הוּא בְּחִינַת גּוּף הַתּוֹרָה וְהַנִּשְׁמַע הוּא הַפֵּרוּשׁ וְהַבֵּאוּר שֶׁל הַתּוֹרָה.
וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁזּוֹכִין לֵידַע אֵיזֶה פֵּרוּשׁ וּבֵאוּר צְרִיכִין לֵילֵךְ מִדַּרְגָּא לְדַרְגָּא לְהַשִּיג פֵּרוּשׁ וְחִדּוּשׁ גָּבֹהַּ יוֹתֵר וְכֵן לְהַלָּן עַד שֶׁיַּשִּיג נִסְתָּרוֹת וְסִתְרֵי נִסְתָּרוֹת שֶׁבַּתּוֹרָה רָזִין וְרָזִין דְּרָזִין, אֲבָל בִּתְחִלָּה הַנַּעֲשֶׂה וְהַנִּשְׁמַע הוּא בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב כַּנַּ"ל. 
וְעַל-כֵּן בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁאָז הוּא תְּחִלַּת הַבְּרִיאָה, אָז הוּא בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב כַּנַּ"ל וְעַל-כֵּן אוֹמְרִים בַּתְּפִלָּה אָז הַרְבֵּה פְּסוּקִים מִתּוֹרָה נְבִיאִים כְּתוּבִים שֶׁהוּא תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב, שֶׁהוּא בְּחִינַת שֶׁעוֹשִׂין מִתּוֹרָה תְּפִלָּה, כִּי מַזְכִּירִין הַרְבֵּה פְּסוּקֵי תּוֹרָה בַּתְּפִלָּה אָז.
כִּי אִיתָא בְּדִבְרֵי רַבֵּנוּ זַ"ל, לַעֲשׂוֹת מֵהַתּוֹרָה תְּפִלָּה, כַּאֲשֶׁר הִזְהִיר אוֹתָנוּ עַל זֶה כַּמָּה פְּעָמִים, דְּהַיְנוּ כָּל מַה שֶּׁאָדָם לוֹמֵד אֵיזֶה מִדָּה טוֹבָה וְהַנְהָגָה טוֹבָה יְבַקֵּשׁ מֵה' יִתְבָּרַךְ שֶׁיִּזְכֶּה לָזֶה לְקַיֵּם הַתּוֹרָה שֶׁלָּמַד.

וְזֶה בְּחִינַת עֲשֶׂרֶת יְמֵי תְּשׁוּבָה וְיוֹם הַכִּפּוּרִים
כִּי כְּשֶׁרוֹצִין לַעֲלוֹת מִנַּעֲשֶׂה וְנִשְׁמַע זֶה לְנַעֲשֶׂה וְנִשְׁמַע גָּבֹהַּ יוֹתֵר צָרִיךְ שֶׁיִּהְיֶה יְרִידָה קֹדֶם הָעֲלִיָּה, כִּי הַיְרִידָה תַּכְלִית הָעֲלִיָּה, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זַ"ל, לֹא הָיָה דָּוִד רָאוּי לְאוֹתוֹ מַעֲשֶׂה וְלֹא הָיוּ יִשְׂרָאֵל רְאוּיִים וְכוּ' אֶלָּא כְּדֵי לְהוֹרוֹת תְּשׁוּבָה,
וַאֲזַי כְּשֶׁזּוֹכִין לַעֲלִיָּה עַל-יְדֵי הַיְרִידָה, דְּהַיְנוּ שֶׁזּוֹכִין לְהַשִּיג הַנִּשְׁמַע וְהַנִּסְתָּר וַאֲזַי נִתְהַפֵּךְ הַיְרִידָה לַעֲלִיָּה, דְּהַיְנוּ שֶׁכָּל הָעֲוֹנוֹת שֶׁהֵם בְּחִינַת יְרִידָה נִתְהַפְּכִין לִזְכֻיּוֹת וְנַעֲשֶׂה מֵהָעֲוֹנוֹת תּוֹרָה.
בַּיּוֹם הַהוּא יְבֻקַּשׁ עֲוֹן יִשְׂרָאֵל וְאֵינֶנּוּ שֶׁלֶּעָתִיד יִהְיוּ נַעֲשִׂין מֵעֲוֹנוֹת יִשְׂרָאֵל תּוֹרָה. 
וְאָז יְחַפְּשׂוּ וִיבַקְּשׁוּ עֲוֹנוֹת יִשְׂרָאֵל כְּדֵי לִמְצֹא עוֹד עָוֹן כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה נַעֲשֶׂה מִמֶּנּוּ תּוֹרָה, כִּי אָז יִהְיוּ נִכְלָלִין כָּל הָעֲוֹנוֹת בָּאֵין סוֹף בְּחִינַת וְאֵינֶנּוּ שֶׁיִּהְיוּ נִכְלָלִין כָּל הָעֲוֹנוֹת בְּאֵין.
(ספר תורה - הלכה ב' אות ד', ה')
*
מָשִׁיחַ יַמְשִׁיךְ הִתְחַדְּשׁוּת הַתּוֹרָה בְּתַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת, בְּחִינַת אוֹרָיְתָא דְּעַתִּיקָא סְתִימָאָה, וְעַל יְדֵי חִדּוּשִׁין אֵלּוּ יִהְיֶה נִמְשָׁךְ בִּשְׁלֵמוּת זֶה הַדֶּרֶךְ בָּעוֹלָם לַעֲשׂוֹת מִתּוֹרוֹת תְּפִלּוֹת, שֶׁעַל יְדֵי זֶה יִזְכּוּ יִשְׂרָאֵל לִתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה וּלְקִיּוּם הַתּוֹרָה בִּשְׁלֵמוּת.
 וְהַתְּפִלָּה תִּהְיֶה אָז בְּתַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת, כִּי הַגְּאוּלָּה רִאשׁוֹנָה הָיְתָה בִּבְחִינַת תּוֹרָה, שֶׁזֶּה בְּחִינַת קַבָּלַת הַתּוֹרָה שֶׁזָּכִינוּ עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, אַף עַל פִּי שֶׁבְּוַדַּאי הִמְשִׁיךְ משֶׁה אָז גַּם תִּקּוּן הַתְּפִלָּה, כִּי תּוֹרָה וְתְּפִלָּה תְּלוּיִים זֶה בָּזֶה, כַּמְבֹאָר בִּפְנִים, אַף עַל פִּי כֵן עִקַּר עֲלִיַּת הַתְּפִלָּה הִתְחִיל עַל יְדֵי דָוִד הַמֶּלֶךְ שֶׁיָּסַד סֵפֶר תְּהִלִּים, שֶׁזֶּה בְּחִינַת שֶׁעָשָׂה מִתּוֹרָה תְּפִלָּה, כַּמְבֹאָר בִּפְנִים. 
וּגְמַר הַתִּקּוּן יִהְיֶה עַל יְדֵי מָשִׁיחַ, כִּי גְאֻלָּה הַאַחֲרוֹנָה הוּא בִּבְחִינַת תְּפִלָּה, וְאָז יִהְיֶה נִשְׁלָם גַּם הַתּוֹרָה בִּשְׁלֵמוּת יוֹתֵר, כִּי שְׁנֵיהֶם תְּלוּיִים זֶה בָּזֶה כַּנַּ"ל.
(אוצר היראה - כרך ג' - משיח אות י')
*
רק אמונה, נ נח נחמ נחמן מאומן הוא כולל כל התורה וכל הרפואות וכל הישועות.
(רב"י ישראל בער אודסר סבא המלך)

אין תגובות :