וְזֶהוּ בְּחִינַת סוֹד כַּוָּנוֹת חֲנֻכָּה
כִּי מְבֹאָר בַּכַּוָּנוֹת שֶׁסּוֹד אוֹר חֲנֻכָּה הַקָּדוֹשׁ נִמְשָׁךְ מִשֵּׁם קָדוֹשׁ נ'ח'ל שֶׁהוּא רָאשֵׁי תֵּבוֹת נַ'פְשֵׁנוּ חִ'כְּתָה לַ'ה' וְזֶה הַשֵּׁם בְּגִימַטְרִיָּא דַּם אָדָם שֶׁהוּא בְּחִינַת שֵׁם מ"ה וְכוּ', עַיֵּן שָׁם.
הַיְנוּ שֶׁעַל יְדֵי הַדְלָקַת אוֹר נֵר חֲנֻכָּה שֶׁנִּמְשָׁךְ מֵאוֹרוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, שֶׁהוּא בְּחִינַת תְּפִלַּת ה' עַל יְדֵי זֶה יִהְיֶה נִתְתַּקֵּן וְנִזְדַּכֵּךְ בְּחִינַת דַּם אָדָם שֶׁמִּשָּׁם כָּל הָעַזּוּת, כִּי עִקַּר הָעַזּוּת עַל יְדֵי רְתִיחַת הַדָּמִים שֶׁבָּאָדָם וְשָׁם עִקַּר הַנִּסָּיוֹן, כִּי שָׁם צְרִיכִין עִקַּר הַזִּכּוּךְ וְהַבֵּרוּר לִזְכּוֹת וּלְתַקֵּן דַּם אָדָם שֶׁיִּהְיֶה הָעַזּוּת הַנִּמְשָׁךְ עַל יָדוֹ בְּחִינַת עַזּוּת דִּקְדֻשָּׁה בְּחִינַת אַדְמוֹנִי הַנֶּאֱמַר בְּדָוִד. לֹא הַהֵפֶךְ חַס וְשָׁלוֹם שֶׁהוּא הָעַזּוּת דְּסִטְרָא אָחֳרָא, שֶׁהוּא בְּחִינַת אַדְמוֹנִי הַנֶּאֱמַר בְּעֵשָֹו וְכַנַּ"ל.
וְכָל זֶה זוֹכִין עַל יְדֵי בְּחִינַת שֵׁם נ'ח'ל הַנַּ"ל שֶׁעוֹלֶה בְּגִימַטְרִיָּא דַּם אָדָם כַּנַּ"ל, (שֶׁהוּא גַּם כֵּן הַגִּימַטְרִיָּא שֶׁל חֲנֻכָּה מְכֻוָּן מַמָּשׁ), הַיְנוּ כִּי שֵׁם הַנַּ"ל הוּא יוֹצֵא מִפָּסוּק נַפְשֵׁנוּ חִכְּתָה לַה', הַיְנוּ בְּחִינַת רָצוֹן וּדְבֵקוּת וּבִטּוּל בְּחִינַת תְּפִלָּה הַנַּ"ל שֶׁאֵין לָנוּ שׁוּם סְמִיכָה כִּי אִם לַה' עֵינֵינוּ תְּלוּיוֹת, בְּחִינַת נַפְשֵׁנוּ חִכְּתָה לַה', שֶׁהוּא בְּעַצְמוֹ יִתְפַּלֵּל עָלֵינוּ כִּי עֶזְרֵנוּ וּמָגִנֵּנוּ הוּא לְבַדּוֹ שֶׁיּוֹדֵעַ אֵיךְ לְהִתְפַּלֵּל בְּעַצְמוֹ וּלְהַמְשִׁיךְ חֲסָדִים נִפְלָאִים עָלֵינוּ, וְזֶה, כִּי בוֹ יִשְֹמַח לִבֵּנוּ, כִּי עַל יְדֵי תְּפִלָּה בְּחִינַת תְּפִלַּת ה' נִמְשָׁךְ שִֹמְחָה כַּנַּ"ל וּמִשָּׁם מִבְּחִינַת נַפְשֵׁנוּ חִכְּתָה לַה' בְּחִינַת תְּפִלַּת ה' יוֹצֵא שֵׁם נחל הַנַּ"ל שֶׁמִּשָּׁם מַדְלִיקִין נֵר חֲנֻכָּה כַּנַּ"ל שֶׁמִּשָּׁם נִתְתַּקֵּן וְנִזְדַּכֵּךְ דַּם אָדָם שֶׁיִּהְיֶה בִּבְחִינַת עַזּוּת דִּקְדֻשָּׁה וְכַנַּ"ל.
(ליקוטי הלכות - מתנה ה' - אות סג')
*
רבינו הקדוש גילה על זה שהוא מרומז בתורה בפסוק "נחל נובע", רבינו הקדוש גילה ששמו הוא "נחל", ראשי תיבות השם שלו: "נ'חל נ'ובע מ'קור ח'כמה", ורבינו הקדוש גילה שהוא מרומז בזה הפסוק בתנ"ך: "נ'חל נ'ובע מ'קור ח'כמה", וגם רבינו הקדוש מרומז בפסוק 'פשוט, כפול, משולש, מרובע', השם "נחמן" הוא ארבע אותיות, זה שם "הויה", כשהשם י'ה'ו'ה' גם כן ארבע אותיות, והוא הוא מרומז בפסוק הזה: "נ'חל נ'ובע מ'קור ח'כמה".
(שיחות סבא המלך)

אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה