קצת על ט"ו באב

וזה בחינת מה שהפליגו רבותינו זכרונם לברכה בשמחת ט"ו באב ויום הכפורים ואמרו שלא היו ימים טובים לישראל כט"ו באב ויום הכפורים. ועיקר השמחה היא בחינת חתונה כמו שאמרו שם במשנה 'שבהן בנות ישראל יוצאות' וכו', וכמו שסיים שם במשנה וכן הוא אומר צאינה וראינה וכו' ביום חתונתו זה מתן תורה וכו'. היינו ככל המבאר למעלה שעיקר שמחת ט"ו באב ויום הכפורים הוא מה שבהם נתתקן בחינת הזכרון בעולם הבא הנ"ל, כי בהם נמתק ונתתקן בחינת פגם שברי לוחות שעל ידם נתהווה השיכחה וכנ"ל. ועל כן עיקר השמחה היא בחינת שמחת חתונה בחינת ביום חתונתו, כי עיקר שימחת החתונה היא בחינת שמחת העולם הבא על שעל ידי החתונה הכשרה הזאת שעל פי התורה הקדושה יהיו נולדין בני ישראל שזוכרין בעולם הבא תמיד כדי שיהיה נשאר זכרו יתברך מדור לדור לנצח בבחינת זה זכרי לדור ודור כנ"ל. כי עיקר שורש השמחה של כל השמחות היא שמחת עולם הבא שאז ימלא שחוק פינו וכו'. וכמו שכתוב ושמחת עולם על ראשם. וכמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה עתיד הקדוש ברוך הוא לעשות מחול לצדיקים לעולם הבא וכו'.

(אורח חיים - ברכות הראיה)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים אמר סבא יהיה חתונה יפה

אין תגובות :