והוא הוא העוסק בישובו של עולם

כי עיקר היסורים הם רק כשנופלים בעוונות חס ושלום, וזהו עיקר הרחמנות לרחם על ישראל עם קדוש להוציאם מהמשא הכבד של עוונות. ובאמת מהיכן באים לעוונות, הוא רק על ידי שאין לו דעת, כי אין אדם עובר עברה אלא אם כן נכנס בו רוח שטות, וזהו הרחמנות הגדול מן הכל, שצריכין לרחם עליו להכניס בו דעת. ועל כן כל רחמנות המנהיג הרחמן האמת על ישראל הוא להכניס בהם דעת, כדי להוציאם מעוונות חס ושלום, והוא הוא העוסק בישובו של עולם, שיהיה העולם מיושב מבני אדם, היינו בני דעה. כי עיקר האדם הוא הדעת, ומי שאין לו דעת אינו אדם כלל רק הוא בחינת חיה בדמות אדם. גם הוא משתדל להשאיר דעתו לדורות לנצח, שזהו עיקר שלמות הצדיק אחר הסתלקותו. (אב"י הנחל השלם ג')
רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים מלך ישראל וגואלו

אין תגובות :