"הענין שלי היא בביזיון, אבל בכבוד גדול"

סבא: בפורים, בפורים הם, הם, הם, הם כולם ביחד, היו כולם הם מתנגדים, ומצחקים עלי בפרט בפורים, זמן, זמן צחוק, זמן, כן (סבא צוחק), אני הייתי שמה ורציתי לשתות, אז, אבל נגמר כבר, נגמר היין, כן, לא היו, לא היה, אז אמרתי להם: "אין יין? קחו כסף", היה לי, זה היה פורים היה ביום, ביום חמישי, וביום שישי צריכים לקנות לשבת, כן, והיה לי חצי לירה בכיס, בכיס היה לי חצי לירה, אז בשביל שבת, אז הוצאתי החצי לירה ואמ... ונתתי להם "תביאו יין" (סבא צוחק), כן, והיה צחוק, אבל הם לא....והם לא קנו, הם לא קנו יין, הם ידעו שאני עני, מה? כן, לא קנו יין, ובבוקר נתנו לי בחזרה את החצי לירה שלי, אתה זוכר? (סבא צוחק) 
פלוני: [אה, נתנו או לא נתנו לך יין?]
סבא: היה לי נייר חצי לירה
פלוני:[כן, אבל נתנו לך לשתות?]
סבא: אה
פלוני:[או שלא נתנו לך לשתות?]
סבא: לא נתנו לי
פלוני: [לא נתנו]
סבא: אבל אני הייתי כבר שיכור
פלוני: [אז כבר היית שיכור]
סבא: כן, הם חושבים שהוא לא יודע מה הוא מדבר, מה הוא עושה, כן (סבא צוחק), אז בבוקר, בבוקר
פלוני: [החזירו את הכסף]
סבא: החזירו לי, קח את החצי לירה, אתה זוכר שנתת לי חצי לירה ליין? (סבא צוחק), כן, כן, היו מתלוצצים, אבל כמו שאומר רבינו הקדוש: "הענין שלי היא בביזיון, אבל בכבוד גדול", כן, ככה, הם התלוצצו, אבל זה כבוד גדול, הם ראו שאני לוקח חצי לירה שהוצאתי על שבת ונותן על, על יין בשביל פורים (סבא צוחק), כן, זה, זה היה להם פלא ב... מי עושה דבר כזה? איש עני שיש לו חצי לירה, כל הכיס שלו חצי לירה בשביל שבת, והוא נותן את זה ליין (סבא צוחק)...
זה יש כבר הרבה שנים, ואני זוכר את זה כמו עכשיו, כמו עכשיו, איך שהוצאתי מהכיס, מהכיס החצי לירה ונתתי להם בלב שלם, כן, "לכו תביאו יין!" (סבא צוחק)...(שיחות המלך)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך המשיח האמיתי

אין תגובות :