ישראל הם הנשמה של כל העולם

וכל הבריאה היתה בשביל ישראל שהם הנשמה של כל העולם כדי שיכירו ישראל אותו יתברך על ידי כל הדברים שבעולם ויתדבקו בו יתברך לעולם כמו שכתוב בזוהר הקדוש בגין דישתמודעין ליה:
כי השם יתברך ברא את העולם בגוף ונפש חומר וצורה. וכוונתו היה להכניע הגוף לגבי הנפש. כי זה עיקר עבודתינו וכמו שבפרטיות האדם צריך כל אדם להתגבר להכניע ולבטל הגוף לגבי הנפש שכל פעולת הגוף יהיה רק בשביל הנפש לעשות רצון יוצרנו יתברך שזה תשוקת הנפש. כמו כן בכלליות העולם ישראל עם קדוש הם בחינת הנפש והנשמה של כל העולם. וכל אומין דעלמא וכל הברואים שבעולם כולם הם בחינת גוף כנגד ישראל. וכולם צריכין להיות נכנעים ובטלים לגבי הנפש והנשמה שהם ישראל ולעשות רצונם כי אין להם שום קיום וחיות בלא ישראל כמו שאין חיות להגוף בלא הנשמה. כי עיקר התכלית של כל הבריאה כולה בכלל ובפרט הוא שיתבטל החומר והגוף לגבי הנשמה להפשיט כל דבר מגשמיותו וחומריותו להפוך מחומר לצורה מגוף לנפש כדי שיעלה ויוכלל ויתדבק בשרשו וישוב למקור חוצבו שבקדושה מקום אשר היה שם אהלו בתחילה קודם שנברא.  וזה עיקר עבודת האדם בעולם הזה. וזה כלל כל התורה והמצות......
כי כך שיער השם יתברך שעל ידי עשיית אלו המצות במעשה דייקא על ידי זה דייקא אנו יכולין להתדבק בו יתברך דהיינו לבטל גשמיות גופינו שהוא בחינת עשיה. וכן לבטל גשמיות כל העולם שהכל מזדכך על ידי עשיית מצותינו. ויזדכך החומר עד שיתהפך החומר של כל העולם כולו לצורה בכלל ובפרט כדי שיעלו ויוכללו כל הדברים בשרשן כנ"ל דהיינו לדעת ולהכיר אותו יתברך שזהו תכלית של כל הבריאה כולה בגין דישתמודעין ליה.
(ליקוטי הלכות - הלכות עבודת אלילים הלכה ב')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :