עץ החיים העולה עד רום גבהי מרומים לעלא לעלא, בחינת רוחו של משיח


ועיקר ההתחזקות הוא בכוח הצדיק הזה, שהשיג שכמו שאין עליה לעולם לפי גדולתו יתברך, כי "גבוה מעל גבוה וכו' וגבוהים מעליהם" וכו', כמו כן אין ירידה לעולם שלא יוכלו לעלות משם, כי כל מה שהצדיק עולה למדרגה גבוה יותר הוא משיג יותר חסדי ה', שזה עיקר גדולת השם יתברך. ועל כן הצדיק, שאינו עומד לעולם, ועולה בכל פעם יותר ויותר ומשיג בכל פעם ביותר גדולתו יתברך, היינו גודל חסדיו, על ידי זה זוכה (זוכין) להשיג שאין שום ירידה ונפילה בעולם ואין שום יאוש בעולם כלל.
כי משיג בכל פעם חסדים כאלו שהם עיקר גדולת הבורא, שעל ידי זה הכל יכולין לעלות. על כן צריכין דייקא צדיק הגדול במעלה מאד מאד, כי כל מה שהחולה גדול ביותר הוא צריך (רפואה) רופא גדול ביותר, כי כל מה שהצדיק גדול ביותר הוא יכול להגביה ביותר אפילו הנופלים מאד, עד שבכוח הצדיק הגדול אין שום נפילה וירידה שלא יוכלו לעלות משם בכוחו, אם יזכה להאמין ולהתקרב אליו, ולהחזיק בעץ החיים העולה עד רום גבהי מרומים לעלא לעלא, בחינת רוחו של משיח הגדול במעלה מאד מאד, {ה}נקרא רעיא מהימנא.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב עט'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :