עיקר זה השלמות אין זוכה כי אם דוד משיח שזכה לקבל המלכות בשלמות

וזה בחינת מה שאמרו רז"ל כשאמר שלמה ויבא מלך הכבוד רהטי תרעי לבלעי' ואמרו מי הוא זה מלך הכבוד. ופרש רש"י שסברו שאמר מלך הכבוד על עצמו כיון שאמר ה' צבאות הוא מלך הכבוד סלה נחו וכו'. היינו כנ"ל שסברו שחס ושלום, הוא חולק הכבוד לעצמו ואין כוונתו בשביל ה' יתברך ועל כן שאלו מיד מי זה מלך הכבוד. כי כשחולק הכבוד לעצמו שזה בחינת כבוד מלכים לבד, בודאי הכל שואלים מי זה מלך הכבוד כמבואר בתחילת התורה הנ"ל. אבל כשאמר ה' צבאות הוא מלך, דהיינו שבחינת מלך הכבוד, בחינת כבוד מלכים, בחינת כבוד העולם הזה הוא בשביל ה' צבאות לבדו בשביל כבוד אלקים אז נחו ולא יכלו לשאול ולחקור עוד כלל, כי על זה נאמר, כבוד אלקים הסתר דבר.

...כי עיקר זה השלמות אין זוכה כי אם דוד משיח שזכה לקבל המלכות בשלמות על ידי שהיה עניו באמת, כמו שכתוב, ואנכי תולעת ולא איש ולא קיבל כבוד המלכות בשביל עצמו כלל. כי עיקר שלמות התשובה זכה דוד כמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה שעיקר התשובה על ידי דוד, כמו שכתוב לא היה דוד ראוי לאותו מעשה וכו'. אלא כדי להורות תשובה. ועל כן אמר דוד כמה פעמים, כל היום כלמתי נגדי וכו' ואני כחרש לא אשמע וכו'. נאלמתי דומיה החשיתי וכו'. נאלמתי לא אפתח פי וכו' דום לה' והתחולל לו וכו'. וכן הרבה בספר תהלים כי עיקר התשובה על-ידי הדמימה והשתיקה שעל ידי זה זוכין לכבוד אלקים, דהיינו שיוכלל כבוד מלכים בכבוד אלקים כנ"ל. שזהו בחינת מלכות דוד משיח שהוא יחזיר כל העולם בתשובה, כי עיקר התשובה על ידי זה כנ"ל:
(ליקוטי הלכות - הלכות ברכת הפירות הלכה ה' אות כב)

לרחם על ישראל ברחמנות אמיתי לפרסם ולהודיע לכולם מי הוא מלך הכבוד מי הוא המנהיג האמת שבדור הזה שהוא עיקר כל חיותינו ותקוותינו הוא נחמתינו וגואלינו לדור דור לנצח
{ אב"י הנחל השלם - מכתב קי'}

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :