בשבת אין בן דוד בא, כי אף על פי שכל בחינת משיח, דהיינו שיהיה הכל חוזר ונכלל בשרשו העליון כמבואר שם, זהו בעצמו בחינת שבת כנ"ל. עם כל זה הוא מוכרח לבוא בששת ימי החול דייקא, כי משיח יבוא לברר ולהשלים תיקון וברור כל העולמות כידוע שגמר הברור והתיקון יהיה על ידי משיח. ועל כן הוא מוכרח לבוא בששת ימי החול. שהם בחינת עולם הזה שאז יש ברור, כי בשבת בחינת עולם הבא אין ברור. ועיקר בחינת משיח המבואר שם במאמר הנ"ל (תנינא-א'). הוא בחינת לברר ולהעלות כל שיח השדה וכל כחותם לשרשם העליון, דהיינו בחינת להעלות ששת ימי החול שהם בחינת שינוי כוחות לתוך בחינת שרשם בחינת שבת. נמצא, שצריך דייקא לבוא בחול בעולם הזה לתקן ימי החול העולם הזה בבחינת שבת בבחינת עולם הבא.
(ליקוטי הלכות - ברכת הריח הלכה ב' אות ה')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
(ליקוטי הלכות - ברכת הריח הלכה ב' אות ה')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה