מיטה ושולחן וכסא ומנורה שהם ארבע תקוני שכינתא

וזה בחינת מיטה ושולחן וכסא ומנורה שהם ארבע תקוני שכינתא, שהוא בחינת ד הנ"ל.

מנורה זה בחינת בן חכם, כי מנרתא דא רישא, שהוא בחינת חכמה שבמוח, בחינת שמן על ראשך אל יחסר, בחינת שמן משחת קודש, שהוא הדעת כידוע.

כסא זה בחינת כסא שלם שהוא בחינת מחית המן עמלק, שהוא מזרע עשו, שהוא בן רשע. כי אין הכסא שלם עד שימחה זכר עמלק.

שולחן זה בחינת תשובה שמכפרת, שהוא בחינת שאינו יודע לשאול כנ"ל, כי שולחן מכפר כמזבח (כמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה, ברכות נה).

מיטה זה בחינת בן תם שהוא בחינת יעקב שהיתה מיטתו שלמה בשנים עשר שבטי יה, שהם ארבעה דגלים כנגד ארבעה מחנות השכינה, שהוא בחינת ד הנ"ל, כי יעקב כלול מכולם, והוא מעלה את המלכות שהוא בחינת ארבע, בחינת אשה יראת ה', כידוע. אל אור הפנים בחינת מבקשי פניך יעקב כנ"ל. ועל-כן נשא יעקב ארבע נשים ומהם יצאו ארבעה דגלים, בחינת ארבע הנ"ל: ועל-כן בפסח כלנו מסובין על המיטה, כי המיטה כלולה מבחינת ארבעה מחנות, בחינת ארבעה דגלים, בחינת ארבעה הנ"ל:
(ליקוטי הלכות - הלכות גילוח ג' אות ז')

והראו לו הכיסא, וראה, שהוא גבוה מאד וכו'. והלך אצל הכיסא והסתכל והתבונן, שזאת הכיסא עשויה מן העץ של התיבה הנ"ל (היינו הכלי הנ"ל, שנתן לו אדם היער, כנ"ל). והסתכל וראה, שחסר מן הכיסא למעלה איזה שושנה (היינו רייזילי), ואם היה להכיסא זאת השושנה, היה לה הכוח שיש להתיבה הנ"ל....

וכן המיטה הבין, שצריכין לנתקה קצת מן המקום שעומדת, וכן השולחן, צריכין גם-כן לנתקו קצת, לשנות מקומו קצת, וכן המנורה, צריכין גם-כן לנתקה קצת ממקומה.....

(סיפורי מעשיות - מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :