שנקרא י'ש'ר'א'ל כי שרית, וכו' שהוא בחינת ל'י' ר'א'ש'

יעקב נקרא על שם העקב והסוף בחינת עקבות משיחא בחינת וידו אוחזת בעקב עשו, שהוא אחז בעקב עשו ששם יש נשמות וניצוצות הנפולין שנפלו מאד עד העקב, שזהו בחינת רוב הנשמות של דורות אלו שהם בחינת עקבות משיחא, כמובן בכתבי האר"י ז"ל. ובאמת הם נשמות גבוהות ועצומות מאד רק שנפלו וירדו מאד כמבואר מזה הרבה בספר הגלגולים. ויעקב אחז בעקב עשו שלא להניחו לגמור רצונו הרע חס ושלום לכבוש אלו הנשמות לגמרי רחמנא לצלן, רק יוציאם בכוחו הגדול ויעלם למעלה עד הראש, וזכה לנצח המלחמה עד שנקרא י'ש'ר'א'ל כי שרית, וכו' שהוא בחינת ל'י' ר'א'ש', שהעלם מהעקב עד הראש בבחינת ירידה תכלית העליה.
(ליקוטי הלכות - תפילת מנחה הלכה ז')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :