עיקר התיקון של כל אחד בכלל ובפרט הוא על ידו

כל שלימות התיקון על ידי בחינת מלכות משיח שיבוא במהרה בימינו, שהוא להמשיך סוף מעשה ממחשבה תחילה. וסוף מעשה הוא בחינת התגלות מלכותו שזה עלה במחשבה תחילה. כי כל התחלת הצמצום בשביל הבריאה היתה בשביל זה לגלות מלכותו כנזכר לעיל.

אבל ההכרח לגלות על ידי המידות שנתהוין על ידי כמה צמצומים, ובכל צמצום ובכל דרגא ובכל מידה צריכין מלחמה רבה. והצדיק הגדול בחינת משיח זכה לזכך את עצמו כל-כך, עד שמתחילת המחשבה ומריש כל דרגין שהם למעלה מהמחשבה למעלה מנפש רוח נשמה עד תכלית סוף המעשה, עמד במלחמה בכל הבחינות עד שזכה לגלות מלכותו בשלמות. אבל אין מלך בלא עם וצריכין להודיע מלכותו לכל באי עולם וכו', על-כן עיקר התיקון של כל אחד בכלל ובפרט הוא על ידו.
(ליקוטי הלכות - תפילת מנחה הלכה ז')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :