למנצח לדוד מזמור

עיקר כוח מלכות האמתי דקדושה שהוא בחינת מלכות משיח הוא על-ידי הדיבור בבחינת מלכות פה. כי המלך מנהיג כל מלכותו על-ידי הדיבור, וכל נצחון מלכות דקדושה של משיח הוא על-ידי הדיבור כנ"ל. וזה בחינת כל ספר תהילים, שיסד דוד המלך עליו השלום שהוא שורש מלכות משיח, שהוא היה לוחם מלחמות ה' כל ימיו בגשמיות ורוחניות ונצח כולם על-ידי הדיבור פה דהיינו על-ידי ריבוי תפילות בלי שיעור עד שכלל כולם ברוח קדשו בספר תהילים. ועל-כן זכה באמת למלכות נצחי שהיא מלכות משיח.

וזהו בחינת למנצח שהתחיל בהם רוב המזמורים שבתהלים, כי זה עיקר ענין תהלים שהוא בחינת תפילות ושירות ותשבחות, כלליות הדיבור הקדוש של זכרון עולם הבא שאז נעסוק רק בזה להודות ולהלל לפניו יתברך. כמו שאמרו רז"ל כל האומר תהלים בעולם הזה זוכה לאומרו לעולם הבא. ועיקר אמירת תהלים שהיא בחינת כל הדיבורים הקדושים שאומרים בשביל זכרון עולם הבא כנ"ל, העיקר הוא בבחינת למנצח שצריכין להתגבר בזה בנצחון גדול ממש כמו הלוחם מלחמה שצריך ליזהר שלא יאבד את לבבו. ויש בין שרי המלחמה כמה לימודים על זה לחזק את לב אנשי החיל בשעת המלחמה שלא יאבדו לבבם. כמו כן ממש הוא בענין זה שצריכין לחזק את עצמו בכל עת מאד ולידע ולהאמין שאיך שהיא יש כוח גדול להדיבור מאד מאד, כי עיקר הנצחון על ידי הדיבור כנ"ל. וזהו בחינת למנצח שהזכיר בכל פעם קודם המזמור, כאומר ומזכיר ומזהיר לכל מי שרוצה לכנוס ללחום מלחמת ה' שהוא מוכרח בזה כי רק בשביל זה נברא, והוא מלמדם לכל אחד שכל מי שרוצה להיות מנצח במלחמה זאת יאמר מזמור זה או מזמור זה בפה מלא וזהו למנצח והבן.

(ליקוטי הלכות - ברכות הראיה ושאר ברכות פרטיות הלכה ה)

ורואים דוד המלך, דוד המלך בתהלים, כל התהלים "מזמור, מזמור, מזמור", "לדוד מזמור", "למנצח לדוד מזמור", "מזמור", יש, יש "מזמור" ויש כמה לשונות של, של, של שיר, אוי, יוא, אוי, אוי, אוי, גם "מזמור שירו להשם שיר חדש", "שיר חדש", דוד המלך לא אמר, הוא אמר: "שיר חדש", הוא חדש לגמרי, הוא חדש, "שיר חדש", רבינו הקדוש הוא "שיר חדש", רבינו הקדוש הוא השיר הזה, וכאן בהפתק מגלה רבינו דבר קטן, דבר קל, נ נח, כן.
(שיחות סבא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים)

אין תגובות :