מַלְכוּת מָשִׁיחַ הוּא בְּחִינַת חַיִּים אֲרֻכִּים הַנַּ"ל שֶׁאָנוּ מְבַקְּשִׁין עֲלֵיהֶם בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה

וְזֶהוּ הַחֶסֶד שֶׁעָשָֹה הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עִמָּנוּ שֶׁקָּבַע רֹאשׁ הַשָּׁנָה בְּרֹאשׁ חֹדֶשׁ שֶׁהוּא חֶסֶד גָּדוֹל, כְּמוֹ שֶׁמְבֹאָר בְּהַתּוֹרָה "תִּקְעוּ א'" ( בְּלִקּוּטֵי תִּנְיָנָא) וְכֵן שָׁמַעְנוּ יוֹתֵר בְּהַמַּעֲשֶֹה נוֹרָאָה הַשַּׁיָּכָה לָזֶה מֵעִנְיַן הַכִּסֵּא וְכוּ' שֶׁלֹּא נִדְפְּסָה עֲדַיִן, כִּי אָנוּ צְרִיכִין שֶׁיְּחַדֵּשׁ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עָלֵינוּ אֶת הַשָּׁנָה בִּבְחִינַת רֹאשׁ חֹדֶשׁ, שֶׁהוּא בְּחִינַת הִתְחַדְּשׁוּת הַחִיּוּת בְּכָל עֵת, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת מַלְכוּת דָּוִד-מָשִׁיחַ כַּנַּ"ל שֶׁאָנוּ מַרְבִּין לְבַקֵּשׁ בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁיִּתְגַּלֶּה מַלְכוּתוֹ, שֶׁהוּא מַלְכוּת דִּקְדֻשָּׁה שֶׁאָנוּ מְבַקְּשִׁין בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁיִּתְגַּלֶּה וּכְמוֹ שֶׁאָנוּ אוֹמְרִים בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה כַּמָּה פְּעָמִים, וְתִמְלֹךְ וְכוּ' וּמְלוֹךְ וְכוּ' וַעֲרִיכַת נֵר לְבֶן יִשַׁי מְשִׁיחֶךָ וּצְמִיחַת קֶרֶן לְדָוִד עַבְדֶּךָ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ כִּי מַלְכוּת מָשִׁיחַ הוּא בְּחִינַת חַיִּים אֲרֻכִּים הַנַּ"ל שֶׁאָנוּ מְבַקְּשִׁין עֲלֵיהֶם בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת קִדּוּשׁ הַחֹדֶשׁ כַּנַּ"ל וְעַל-כֵּן קָבַע לָנוּ בְּרַחֲמָיו רֹאשׁ הַשָּׁנָה בְּרֹאשׁ חֹדֶשׁ כַּנַּ"ל וְזֶהוּ בְּחִינַת מַה שֶּׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה לְעִנְיַן רֹאשׁ הַשָּׁנָה, שֶׁהוּא בְּרֹאשׁ חֹדֶשׁ זִכָּרוֹן אֶחָד עוֹלֶה לְכָאן וּלְכָאן 'זִכָּרוֹן' דַּיְקָא, כִּי קְדֻשַּׁת רֹאשׁ הַשָּׁנָה, שֶׁהוּא בִּבְחִינַת רֹאשׁ חֹדֶשׁ, דְּהַיְנוּ לְחַדֵּשׁ הַשָּׁנָה בִּבְחִינַת חִיּוּת חָדָשׁ, שֶׁהוּא בְּחִינַת רֹאשׁ חֹדֶשׁ, בְּחִינַת חַיִּים אֲרֻכִּים הַנַּ"ל כַּנַּ"ל, כָּל זֶה הוּא בְּחִינַת זִכָּרוֹן כַּנַּ"ל וְכֵן מְבֹאָר בְּדִבְרֵי רַבֵּנוּ ז"ל ( בְּלִקּוּטֵי תִּנְיָנָא סִימָן מ') הַמַּתְחִיל מִי שֶׁיּוֹדֵעַ מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, עַיֵּן שָׁם, מְבֹאָר שָׁם שֶׁתְּפִלִּין וְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וְרֹאשׁ הַשָּׁנָה הֵם בְּחִינָה אַחַת, עַיֵּן שָׁם, הַיְנוּ כַּנַּ"ל:
(ליקוטי הלכות - הלכות תפילין הלכה ה אות כד')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך

אין תגובות :