בֶּאֱמֶת אֵינוֹ כְּבַד פֶּה כְּלָל, רַק אַדְרַבָּא הוּא מֵלִיץ וְדַבְּרָן נִפְלָא בִּשְׁלֵמוּת גָּדוֹל

יֵשׁ צַדִּיק גָּדוֹל נִפְלָא וְנוֹרָא מְאֹד, שֶׁהוּא חָכָם גָּדוֹל וְנִפְלָא וְיֵשׁ לוֹ שְׁלֵמוּת הַדִּבּוּר, פֶּה נוֹרָא וְנִשְׂגָּב מְאֹד בְּתַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת, וְהוּא מֵלִיץ וְדַבְּרָן נִפְלָא מְאֹד וְיָכוֹל לְדַבֵּר חִידוֹת וְשִׁירִים נִפְלָאִים עַד שֶׁאֵין נִמְצָא שׁוּם נִבְרָא בָּעוֹלָם שֶׁלֹּא יִרְצֶה לִשְׁמֹעַ אוֹתוֹ, וּבְאֵלּוּ הַשִּׁירִים וְהַחִידוֹת שֶׁהוּא יוֹדֵעַ יֵשׁ בָּהֶם כָּל הַחָכְמוֹת שֶׁבָּהֶם תָּלוּי עִקַּר חִיּוּת וְקִיּוּם כָּל הָעוֹלָם עִם כָּל הַנִּבְרָאִים כֻּלָּם. וְזֶה הַצַּדִּיק דַּיְקָא נִרְאֶה בְּעֵינֵי הָעוֹלָם כִּכְבַד-פֶּה, מֵחֲמַת שֶׁהַדִּבּוּרִים שֶׁל הָעוֹלָם שֶׁאֵינָם שְׁבָחִים לַה' יִתְבָּרַךְ אֵין בָּהֶם שְׁלֵמוּת, עַל-כֵּן הוּא כְּבַד-פֶּה מֵאֵלּוּ הַדִּבּוּרִים שֶׁל הָעוֹלָם שֶׁאֵין בָּהֶם שְׁלֵמוּת. אֲבָל בֶּאֱמֶת אֵינוֹ כְּבַד פֶּה כְּלָל, רַק אַדְרַבָּא הוּא מֵלִיץ וְדַבְּרָן נִפְלָא בִּשְׁלֵמוּת גָּדוֹל שֶׁאֵין שְׁלֵמוּת אַחֲרָיו, רַק מֵחֲמַת גֹּדֶל הַפְלָגַת שְׁלֵמוּת מַעֲלָתוֹ וּמַדְרֵגָתוֹ הַגְּבוֹהַּ וְהָעֲצוּמָה וְהַנּוֹרָאָה מְאֹד, וְכֵן מֵחֲמַת תֹּקֶף הִתְגַּבְּרוּת הַהַעֲלָמָה וְהַסְתָּרָה שֶׁל זֶה הָעוֹלָם, עַל-כֵּן הוּא נִרְאֶה בְּעֵינֵי הָעוֹלָם כִּכְבַד-פֶּה. וּכְשֶׁמַּתְחִילִים בְּנֵי הָעוֹלָם לְפַקֵּחַ עַל עִסְקֵיהֶם, הַיְנוּ לַחֲשֹׁב מַחֲשָׁבוֹת לְתַקֵּן הַחַיִּים טוֹבִים שֶׁנִּתְקַלְקְלוּ אֶצְלָם, אָז כֻּלָּם מוֹדִים עַל הָאֱמֶת שֶׁכָּל הַתִּקּוּן שֶׁל כָּל הַצַּדִּיקִים וְכֵן הַתִּקּוּן שֶׁל כָּל בָּאֵי עוֹלָם תָּלוּי רַק בְּהַצַּדִּיק הַכְּבַד-פֶּה הַזֶּה!.
(אב"י הנחל)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :