כל עבודתינו בראש השנה הוא לגלות ולהאיר ולהמשיך עלינו קדושת ארץ ישראל שהוא נחלתנו ומקור קדושתינו, כמו שמתחננים וצועקים כל ישראל קודם תקיעת שופר, יבחר לנו את נחלתינו וכו', וכמו שמבקשים בברכת שופרות תקע בשופר גדול לחירותינו וכו', שיקבץ נדחינו מארבע כנפות הארץ לארצינו, וכ"ש והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול ובאו האובדים וכו' והשתחוו לה' בהר הקודש בירושלים.
כי עיקר קדושת איש הישראלי הוא בארץ ישראל, שיש לכל אחד ואחד מישראל חלק שם, וכפי מה שמקדש ומטהר עצמו כן ממשיך עליו קדושת ארץ ישראל וכן זוכה להחזיק ולכבוש חלק מארץ ישראל, וכן להיפך ח"ו כפי חטאיו ופגמיו כן פוגם בקדושת ארץ ישראל וכן נתרחק משם כ"ש ומפני חטאינו גלינו מארצינו וכו'.
כי עיקר התגלות מלכותו יתברך שיתגלה ע"י מלכות משיח שיבוא במהרה בימינו הוא בארץ ישראל וירושלים ומשם התחיל בריאת העולם ומשם כל התגלות אלקותו בעולם כ"ש כי מציון מכלל יופי אלקים הופיע ועל זה מתפללין בראש השנה שמחה לארצך וששון לעירך וצמיחת קרן לדוד וכו'.
אבל לכבוש ארץ ישראל אי אפשר כי אם ע"י צדיקי אמת ועל כן נוסעין על ראש השנה לצדיקים כי צדיקים ירשו ארץ והעיקר ע"י אמונת חכמים הנ"ל שמאמין שכל דבריהם וכו' יש בהם רזין שעי"ז נתגלה שכל הבריאה מליאה רזין עמיקין וכנ"ל שזה נתגלה בארץ ישראל ששם כל הקדושות וכל ההתגלות אלקות בחי' מציון מכלל יופי אלקים הופיע וכנ"ל.
(ליקוטי הלכות - חזקת קרקעות ה' - חזקת מטלטלין ה'- אות יא')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה