שכל דבריו ותנועותיו הם מלאים רזין עילאין

כבוד הדר מלכותו שמתגלה על ידי תלמידיו הכשרים ע"י תורתו ושיחותיו הקדושות שמאיר בהם. ועל כן עיקר ההידור הוא בהאתרוג כי הצדיק בעצמו אין לנו בו שום תפיסה כלל רק משיחותיו הקדושות ותורתו הקדושה מבינין שראוי להאמין בו שעי"ז נמשך עיקר האמונה בהשם יתברך ותורתו הקדושה שנמשך בכל דור ודור רק ע"י הצדיק האמת הגדול במעלה.
וזה בחי' הדר באילנו משנה לשנה בחי' ויהושע בן נון נער לא ימיש מתוך האוהל ובוודאי בפשיטות אינו מובן כי הלא היה צריך לאכול ולעשות צרכי גופו בוודאי אך מגודל אמונתו שכל דברי רבו הם רזין, עי"ז אפילו כשלא היה אצלו לא היה ימוש מתוך אוהלו, כי בכל מה שעשה ודיבר היה זוכר את רבו. וזה בחי' אתרוג פרי עץ הדר שעיקר ההידור מה שדר באילנו בחי' אילנא רבא ויקירא שהוא רבו הקדוש, הוא דר בו משנה לשנה בחי' לא מש מתוך אוהלו. ועיקר ע"י אמונת חכמים בבחי' הנ"ל שיודע שכל דבריו ותנועותיו הם מלאים רזין עילאין שעי"ז בכל מה שמתנהג עימו מוצא בו דברי רבו ורמזיו.
(ליקוטי הלכות - חזקת קרקעות ה' - חזקת מטלטלין ה'- ראשי פרקים)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :