עַל-פִּי הַתּוֹרָה "חַיִּים נִצְחִיִּים" בְּלִקּוּטֵי תִּנְיָנָא סִימָן ע"ב, עַיֵּן שָׁם הֵיטֵב כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ מֵרֹאשָׁהּ לְסוֹפָהּ:
וְהַכְּלָל, שֶׁעַל-יְדֵי הָרְאִיָּה לְבַד שֶׁרוֹאִין פְּנֵי הַצַּדִּיק מִתְנוֹצֵץ מֹחוֹ וְעַל-יְדֵי זֶה מְקַבֵּל גְּדֻלָּה בְּחִינַת מַלְכוּת כָּל אֶחָד לְפִי מַדְרֵגָתוֹ בִּבְחִינַת (שְׁמוֹת יח) שָֹרֵי אֲלָפִים שָֹרֵי מֵאוֹת שָֹרֵי חֲמִשִּׁים שָֹרֵי עֲשָֹרוֹת, כִּי הַגְּדֻלָּה וְהַמַּלְכוּת תְּלוּיָה בְּהִתְנוֹצְצוּת הַמֹּחִין בִּבְחִינַת מֶלֶךְ אָסוּר בָּרְהָטִים, ברהיטי מֹחִין, שֶׁבְּחִינַת הַמַּלְכוּת וְהַגְּדֻלָּה אָסוּר וּמְקֻשָּׁר ברהיטי מֹחִין וְכוּ' וְהִתְנוֹצְצוּת הַמֹּחִין זֶה בְּחִינַת בִּנְיַן בֵּית הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁהוּא הַדַּעַת, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (בְּרָכוֹת לג) וְכוּ' וְזֶה בְּחִינַת (מִשְׁלֵי כב) חזית אִישׁ מָהִיר בִּמְלַאכְתּוֹ וְכוּ' וַאֲזַי כְּשֶׁמְּקַבֵּל כָּל אֶחָד גְּדֻלָּה וּמַלְכוּת כְּפִי מַדְרֵגַת מֹחוֹ עַל-יְדֵי הַמַּנְהִיג הָאֱמֶת בְּחִינַת מֹשֶׁה וְכוּ', עַל-יְדֵי בְּחִינַת וְאַתָּה תֶחֱזֶה וְכוּ' וְשַֹמְתָּ עֲלֵיהֶם שָֹרֵי אֲלָפִים וְכוּ', אֲזַי יוֹדֵעַ כָּל אֶחָד לְחַדֵּשׁ חִדּוּשֵׁי וּבֵאוּרֵי הַתּוֹרָה כְּפִי מַדְרֵגָתוֹ, עַל-יְדֵי רוּחַ אֱלֹקִים שֶׁמְּקַבֵּל מִבְּחִינַת מֹשֶׁה, שֶׁהוּא הַמַּנְהִיג הַכּוֹלֵל, שֶׁהוּא חָכָם הַכּוֹלֵל רוּחַ הַכּוֹלֵל, כִּי הוּא אִישׁ אֲשֶׁר רוּחַ אֱלֹקִים בּוֹ וְכוּ', שֶׁמֵּאִיר בְּכָל אֶחָד רוּחַ אֱלֹקִים, שֶׁהוּא בְּחִינַת הִתְנוֹצְצוּת הַמֹּחִין, בְּחִינַת (שְׁמוֹת לא) וָאֲמַלֵּא אוֹתוֹ רוּחַ אֱלֹקִים בְּחָכְמָה וּבִתְבוּנָה וּבְדַעַת וּבְכָל מְלָאכָה וְכוּ', שֶׁעַל-יְדֵי זֶה מְחַדְּשִׁין בַּתּוֹרָה בִּבְחִינַת (בְּרֵאשִׁית א') וְרוּחַ אֱלֹקִים מְרַחֶפֶת וְכוּ', אֲבָל זֶה הַמַּנְהִיג צָרִיךְ שֶׁיִּהְיֶה פָּרוּשׂ וְקָדוֹשׁ גָּדוֹל בִּקְדֻשַּׁת הַבְּרִית וְכוּ' וּלְהַמְשִׁיךְ גַּם עַל כָּל אֶחָד מִיִּשְֹרָאֵל, בְּחִינַת קְדֻשַּׁת הַבְּרִית וּפְרִישׁוּת וְכוּ' וְעַל -יְדֵי זֶה נִמְשָׁךְ יִרְאָה שֶׁהוּא הַבּוּשָׁה כְּמוֹ בִּשְׁעַת מַתַּן תּוֹרָה וְכוּ'.
(ליקוטי הלכות - הלכות תפילין הלכה ו' אות א')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה