נ נח נחמ נחמן מאומן

מי שרוצה אמת, מי שאומר "ליקוטי תפילות", אז הוא מוצא האמת!
(שיחות סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן)

מה שסבא אומר זה קודש קודשים הלכתה כנחמני

פלוני: [רבי ישראל]

סבא: יוא

פלוני: [מה שאני רוצה לדעת, אני, אני נולדתי ספרדי]

סבא: לא, לא, לא, לא

פלוני: [אבל אני צריך להתנהג...]

סבא: אשכנזי

פלוני: [כן, טוב]

סבא: כן

פלוני: [לפי הרמ"א?]

סבא: כן, כן, כמו רבי ישראל (קרדונר), כמו רבינו הקודש

פלוני: [טוב, טוב תודה]

סבא: כן, כן, כן, כן, כבר לא, לא, עוד לא היה זמן שיתגלה רק על ידי...

פלוני: [טוב, הבנתי]

סבא: אבל האור של הבעל שם טוב כבר, כבר יש האור של רבינו הקדוש שהוא ענין של משיח, זה ענין כבר... כן, שכל הספרדים והאשכנזים, כולם יתבטלו, כולם צריכים לקבל האור....
(שיחות המלך)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך וכולם צריכים להשתחוות

כבוד הצדיק הוא כבודו יתברך

כבוד הצדיק הוא כבודו יתברך וגם הוא מקפיד על כבוד הצדיק יותר מכבודו כשארז"ל בענין עדו הנביא. (ליקוטי הלכות - יורה דעה הלכות ראשית הגז הלכה ה - כ)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

מִי שֶׁמְּבַטֵּל כְּבוֹדוֹ נֶגֶד כְּבוֹד הַצַּדִּיק הָאֱמֶת שֶׁהוּא כְּבוֹד הַמָּקוֹם.......

מִי שֶׁמְּבַטֵּל כְּבוֹדוֹ נֶגֶד כְּבוֹד הַצַּדִּיק הָאֱמֶת שֶׁהוּא כְּבוֹד הַמָּקוֹם בְּוַדַּאי לא יִפּל לְעוֹלָם אַף אִם יַעֲבר עָלָיו מָה, כִּי הַצַּדִּיק יָכוֹל לְהָאִיר בּוֹ בְּכָל מָקוֹם שֶׁהוּא כִּי מְלא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ וְכוּ' כַּנַּ"ל. אֲבָל אִם חָפֵץ בִּכְבוֹד עַצְמוֹ אֲזַי. אֵינוֹ יָכוֹל לְהִתְקָרֵב לְהַצַּדִּיק בִּפְרָט עַתָּה בַּדּוֹרוֹת הָאֵלּוּ שֶׁנְּקֻדַּת הָאֱמֶת מְבֻזָּה מְאד וְנִשְׁלָךְ אֱמֶת אַרְצָה וְכוּ'. וְכָל מִי שֶׁחָפֵץ לְהִתְקָרֵב אֶל הָאֱמֶת מְבַזִּין אוֹתוֹ מְאד. עַל כֵּן אִי אֶפְשָׁר לְהִתְקָרֵב כִּי אִם עַל יְדֵי שֶׁיְּבַטֵּל כְּבוֹדוֹ וְכַנַּ"ל. אֲבָל זֶה שֶׁחָפֵץ בְּכָבוֹד אִי אֶפְשָׁר לוֹ לְהִתְקָרֵב אַף גַּם נַעֲשֶׂה חוֹלֵק שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת מַחֲלקֶת קרַח וְכוּ'. (ליקוטי הלכות הלכות נטילת ידיים הלכה ו -עד')
רבי נ נח נחמ נחמן מאומן נמצא בירושלים בציון הקדוש בהר המנוחות גוש י"א חלקה ב'

תעיתי כשה אבד בקש עבדך

תעיתי כשה אבד בקש עבדך וכו' כי יש חלוק גדול בעברה שעושה האדם, חס ושלום בין אם נתעורר תכף ומיד ושב בתשובה, אזי אפשר לו בקל לחזר למקומו, כי עדיין לא נתרחק הרבה מהדרך הטוב.  כי כשעושה עברה, חס ושלום אזי הולך ונוטה מהדרך הישר אל דרך אחר מקולקל ושם יוצאים מאותו הדרך כמה וכמה נתיבות ודרכים תועים ומקלקלים מאד שכשמתחילין לילך, חס ושלום, באותו הדרך הרע אזי תועים ונבוכים באלו הדרכים עד שקשה לשוב ולצאת משם אבל השם יתברך דרכו לקרות את האדם תכף כשרואה שהוא תועה מדרך השכל וקוראו שישוב לאחוריו ולכל אחד קורא לפי בחינתו יש שקוראו ברמיזה ויש בקריאה ממש ויש שבועט בו ומכהו וזהו הקריאה שלו (ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רו )
רבי נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן נמצא בִּירוּשָׁלָיִם

כָּל הַגָּדוֹל מֵחֲבֵרוֹ יִצְרוֹ גָּדוֹל מִמֶּנּוּ - פירוש נאה ואמיתי של רבינוסבא הקדוש

כָּל הַגָּדוֹל מֵחֲבֵרוֹ יִצְרוֹ גָּדוֹל מִמֶּנּוּ
עַל יְדֵי עֲנָוָוה נִצּוֹל מִנִיאוּף וְזוֹכֶה לִשְׁמִירַת הַבְּרִית
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה .
'כָּל הַמִּתְגָּאֶה לַסּוֹף נִכְשָׁל בְּאֵשֶׁת אִישׁ'
שֶׁנֶּאֱמַר: "וְאֵשֶׁת. אִישׁ נֶפֶשׁ יְקָרָה תָּצוּד"
וְזֶה פֵּרוּשׁ הַסְּמִיכוּת: "וְהָאִישׁ משֶׁה עָנָו מְאד" וְכוּ'
לַפָּסוּק: "וַתְּדַבֵּר אַהֲרון וּמִרְיָם בְּמשֶׁה"
כִּי הֵם דִּבְּרוּ עַל אוֹדוֹת הָאִשָּׁה הַכּוּשִׁית אֲשֶׁר לָקַח
כִּי 'כּוּשִׁית עַל שֵׁם יָפְיָהּ נִקְרֵאת'
וְהֵם אָמְרוּ שֶׁלְּקָחָהּ לְשֵׁם יפִי
וְעַל כֵּן דִּבְּרוּ עַל הַפְּרִישׁוּת
כִּי הֵם לא רָצוּ לְהַאֲמִין שֶׁאֶפְשָׁר לִהְיוֹת פָּרוּשׁ
וְעַל זֶה הֵשִׁיבָה הַתּוֹרָה וְסָמְכָה תֵּכֶף, "וְהָאִישׁ משֶׁה עָנָו מְאד מִכּל הָאָדָם"
כִּי עַל יְדֵי שֶׁהָיָה 'עָנָו מִכּל הָאָדָם'
הָיָה אֶפְשָׁר לוֹ לִהְיוֹת פָּרוּשׁ לְגַמְרֵי, וְלא הָיָה לוֹ יִחוּדָא תַּתָּאָה כְּלָל
וְזֶה שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה .
'תָּקְפּוֹ שֶׁל יוֹסֵף עַנְוְתָנוּתוֹ שֶׁל בּעַז
תָּקְפּוֹ שֶׁל בּעַז עַנְוְתָנוּתוֹ שֶׁל פַּלְטִי בֶּן לַיִּשׁ'
כִּי הוּא תָּלוּי בַּעֲנָוָוה
כִּי עַל יְדֵי עֲנָוָוה נִצּוֹל מִפְּגַם הַבְּרִית
כָּל הַגָּדוֹל מֵחֲבֵרוֹ, שֶׁיֵּשׁ לוֹ גַּדְלוּת
יִצְרוֹ גָּדוֹל מִמֶּנּוּ, שֶׁמִּתְגַּבֵּר עָלָיו הַיֵּצֶר הָרָע בְּתַאֲוַות נִיאוּף
כִּי זֶה עִקַּר הַיֵּצֶר הָרָע, כַּמּוּבָא בַּזוהַר
'עִקָּרָא דְּיִצְרָא בִּישָׁא לְגַלָּאָה עֲרָיִין'
(ליקוטי מוהר"ן קל)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים 

להתחיל כל פעם מחדש

וזה בחינת בשרו מיום אל יום ישועתו שבכל יום ויום שולח הקדוש ברוך הוא ישועות חדשות להציל את האדם מהסטרא אחרא המתגברת בכל יום כמו שאמרו רבותינו ז"ל בכל יום יצרו של אדם מתגבר עליו ואלמלא הקדוש ברוך הוא עוזרו וכו'. נמצא שבכל יום ויום נעשה עם כל אדם ענינים חדשים לגמרי והקדוש ברוך הוא עוזרו ומושיעו בכל יום. על כן אין לבלבל עצמו כלל מיום לחבירו כי מי יודע כמה גדולה הישועה החדשה שהשם יתברך ישלח לו היום אם יזכה להתגבר להתחיל מחדש. (ליקוטי הלכות הלכות תולעים הלכה ד' אות יג')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא ישראל מלך ישראל וככה יהיה

רבי ישראל בער אדסר רבי נ נח נחמ נחמן מאומן עץ החיים שלנו

שלום שלום לאהובי וחביבי כנפשי, מ ז.שזר, הטוב ונחמד מפז, החפץ להתדבק בעץ החיים. יצו ה' את הברכה איתו ויזכה מעתה לילך בכל הדרכים העצות העמוקות הנפלאות והנוראות הנובעים ממעייני הישועה כל ימי חייו, עדי יזכה לחזות בנועם ה' בזה ובבא. (אב"י הנחל השלם מכתב כא')
רבי נ נח נחמ נחמן מאומן נמצא בירושלים 

סיפורי מעשיות הגבוהים הנ"ל שהם בחי' זהב...

כסף זה בחי' עשירות שזוכין ע"י סיפורי מעשיות של בקרב שנים שהם בחי' ע' פנים שהם בחי' ז' ימי הבנין שמתחילין מחסד בחי' כסף וכ"א כלול מעשר הם ע'. אבל זהב הוא בבחי' בינה שהוא בחי' שורש כל הע' פנים בחי' סיפורי מעשיות של שנים קדמוניות שהם מבינה ולמעלה. ועיקר הגאולה ממצרים ומכל הגלויות הכל משם כי מסטרא דיובלא נפקו. אך גאולה הראשונה ממצרים היה שם רק איזה הארה בעלמא מבחי' סיפורי מעשיות הגבוהים הנ"ל שהם בחי' זהב. אבל לעתיד תהיה עיקר הגאולה משם ועל כן נזכה אז לעשירות עצום מאד כפלי כפלים מהעשירות שזכו ביצי"מ כמבואר בכמה פסוקים. (ליקוטי הלכות - יורה דעה הלכות גילוח הלכה ה - ט)
רבי ישראל אמר על הפתק הקדוש: "לא צריכים זהב זה בעצמו זהב"
רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

ורוח אלקים מרחפת על פני המים שעל זה היה הנס של קריעת ים סוף

לחץ להגדלה
קריעת ים סוף עיקרו נמשך על ידי רוח אלקים הנ"ל, בחינת ורוח אלקים מרחפת על פני המים שהוא בחינת קבלת התורה. ועל כן באמת זכו אז כל אחד להשגות גדולות כמו שאמרו רז"ל ראתה שפחה על הים וכו' שכל זה נמשך מחמת שאז נבקעו מעיינות החכמה של מימי התורה מבחינת ורוח אלקים מרחפת על פני המים שעל זה היה הנס של קריעת ים סוף גם בגשמיות שהיה על ידי הרוח כמו שכתוב ויולך ה' את הים ברוח קדים וכו' כמו שכתוב נשפת ברוחך כסמו ים וכו' כי הכל היה על ידי רוח אלקים המרחף על פני המים (ליקוטי הלכות - הלכות תפילין הלכה ו' אות יב')
רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך המשיח האמיתי

כל מה שהצדיק קדוש ביותר וגבוה מאד מאד... - אין בעולם גדול ממך סבא ישראל היקר שלנו

כל מה שהצדיק קדוש ביותר וגבוה מאד מאד, כמו כן הוא יכול להוריד את עצמו מאד מאד להגביה אפילו התחתונים, המונחים בשפל המדרגה ביותר. וזה עיקר שלמות מעלתו הגבוה. (אב"י הנחל השלם מכתב כ')


רבי נ נח נחמ נחמן מאומן נמצא בירושלים הר המנוחות גוש י"א חלקה ב' כל התיקונים אצלו

הפתק זה משיח - נ נח נחמ נחמן

הפתק זה משיח, הוא מזכיר אותנו שיש גואל, שיש משיח, אבל היהודים שלא מאמינים, הם לא, לא רוצים לקבל הגאולה, אבל רואים עכשיו שהגיע ימות המשיח, רק התחלתה, זה רק התחלה, יבוא ויבוא, ויבוא, ויבוא, הוא יעלה 
אנחנו יהודים, התורה יעלה, יעלה ויעלה...(שיחות המלך)
רבי נ נח נחמ נחמן מאומן סבא ישראל המלך המשיח האמיתי של עם ישראל

אינני יודע אם יש תאוה בעולם.......נקי לגמרי

אם חס ושלום היה לי איזה ריח מתאוה, הייתי מת, לא יכולתי לחיות, וברוך השם התאוות הם, הם בסוף העולם, הם, הם לא באים אלי כלל, זה... , אני לא צריך שום מלחמה, ה"תיקון הכללי" אני לא, לא אומר, אבל אני מצטער מאד על, על זה, כי צריכים להגיד, זה "תיקון הכללי", אבל אמרו לי הזקנים: "מי שהוא נקי ואין... והוא נקי מהתאוה הכללית, הוא, הוא השורש, הכלל, העיקר מכל, זה העיקר, מה שאדם נברא, בא לעולם הזה, רק בשביל זה, לשבר התאוה, כן, ואני אין לי מלחמה בתאוה, לא, לא, התאוה, כל זמן שהאדם בעולם הזה, כל זמן שיש לו איזה חיות, לא, לא עוזב לו, התאוה לא עוזב את האדם, ואותי, עזבו אותי והם בסוף העולם, כשאני פה, הם בסוף העולם, אינני יודע אם יש תאוה בעולם, אם יש אשה בעולם, טוב, נקי לגמרי (שיחות סבא)
רבי נ נח נחמ נחמן מ-אומן נמצא בירושלים

סבא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן המלך המשיח האמיתי של עם ישראל

אנחנו...צריכים לקבל את זה להאמין בזה
אני המלך וכולם צריכים להשתחוות כל השרים
צריכים ללחום וכולנו צריכים לקבל את זה ככה יהיה! (שיחות המלך)

רבי נ נח נחמ נחמן מאומן נמצא בירושלים


כי אם מי שיש לו המדות של האילן .....

לאו כל אדם יכול לבוא אצלו כי אם מי שיש לו המדות של האילן כי זה האילן יש לו שלשה שרשים שרש אחד הוא אמונה והשני הוא יראה והשלישי הוא עניוות ואמת הוא גוף האילן ומשם יוצאים ענפים ועל כן אי אפשר לבוא אל האילן, כי אם מי שיש בו מדות הללו הנ"ל...
(מתוך סיפורי מעשיות - מעשה יג - משבעה קבצנים)
רבי נ נח נחמ נחמן מאומן נמצא בירושלים

דרך חדש אף על פי שהוא דרך ישן מאד - שיר חדש נ נח נחמ נחמן

סבא הוא רבי נחמן ראש השנה באומן נגמר עכשיו הקיבוץ בירושלים כולנו ערב ראש השנה אצל סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים הר המנוחות גוש י"א חלקה ב' שאמר: "רבינו הקדוש אמר לי מי שיבוא אלי זה אומן"

משחק השאח אצל רבינו

משחק השאח אצל רבינו:
פעם אחת שיחקו אצל רבינו במשחק השאח והדרך שבעת המשחק שוכחים את חרדת הכבוד (און מ'ווערט היימיש) ולא היה להם כל כך חרדת הכבוד ממנו ז"ל, ובאמצע באו הר' נתן והר' נפתלי אל הבית *באימה וביראה כנהוג*, וכשראו את זאת נפל להם חלישות הדעת. ענה ואמר להם רבינו ז"ל אתם אינכם מהחיל שלי. וסיפר להם מעשה, שמלך אחד לקח פעם אחת את ידידו לחדר מיוחד ושיחק עימו בהשאח, והדרך וכו' כנ"ל. ושכח המלך שהוא מלך, וכן הידיד שכח שהוא שוחק עם המלך ושיחקו כשני אנשים פשוטים, פעם נצח המלך ופעם נצח הידיד וכו', ושכח מעט היראה. ובעת הזאת היו נצרכים להמלך איזו שרי המלוכה, ונכנסו אליו באימה וביראה כנהוג. והתחיל הידיד להביט על עצמו הלא הוא שוחק עם המלך! ולא שיחק בטוב מכיוון שלא ינצח את המלך. ויאמר לו המלך מה זה? זה אין ענין שלך, עימם אני מנהיג מדינות, ואיתך אני שוחק בשאח. וכן הראה רבינו ז"ל בידיו על מוהרנ"ת ורבי נפתלי ז"ל, ואמר, עימם אני מנהיג מדינות, ואתכם אני שוחק בהשאח.
(כוכבי אור ספורים נפלאים רב')
נ נח נחמ נחמן מאומן עכשיו בירושלים סבא הוא רבי נחמן בעצמו בחיר הבריאה

זה ינחמנו


משיח פה ושמו ישראל בער אודסר רבי נ נח נחמ נחמן מאומן


SABA IS MOSHIACH


סבא הוא הגואל


עד שטעה ונדמה בדעתו שהמלך הרחיקו לעולם....

יש נפשות נפולות מאד מאד שנפלו כמו שנפלו לתהום תחתיות עד אין קץ, עד שנאחז בהם הרע כל כך עד שאי אפשר להם בשום אופן לשוב לה' יתברך, ואי אפשר שיהיה להם שום תיקון בעולם כי אם על ידי נשמת הצדיק האמת שיש בכוחו הגדול לתקן הכל אפילו בכל המקומות ובכל העניינים העוברים עליו, להחיותו ולעוררו ולהקיצו ולהקימו מכל מקום שהוא, ואז השמחה גדולה מאד, כי אין שמחה לפניו יתברך כמו בעת שמחזירין אליו את הרחוקים מאד, כמו שמחזירין להמלך את בנו שגרשו מעל פניו בעוונותיו, ועל ידי זה שנתרחק קלקל בכל פעם ביותר מחמת שנפל בדעתו על ידי שרואה גודל ריחוקו מהמלך עד שטעה ונדמה בדעתו שהמלך הרחיקו לעולם ולא היה מצפה שישוב עוד אל המלך. ובאמת יש להמלך צער גדול בכל עת וזוכר את בנו הרחוק בכל עת. וכשנמצא אחד שמרחם על המלך ועל בנו והולך אל המקום המזוהם שנפל לשם ומרמז לו רמזים ומתנהג עימו בחכמה נפלאה פלא והפלא עד שמכניס בו הרהורי תשובה ומחזירו אל המלך, כמה שמחה ותענוג גורם אל המלך עד אין שיעור, כי זה עיקר שמחתו וגדולתו ותענוגיו ושעשועיו של המלך יתברך, כשמחזירין אליו הרחוקים מאד ועולין ונתקנין מחרפת עוונותיהם העצומים, איך שהוא, איך שהוא, אפילו אם עברו מה שעברו חס ושלום! (אב"י הנחל יז')


נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים הר המנוחות גוש י"א חלקה ב'

"גדול השם, ולא יודעים כלל"

"גדול השם, גדול השם, ולא יודעים כלל", בזה כלול כל התורה וכל ישראל וכל, וכל מה שעבר וכל מה שיעבור, הכל בהדיבורים, הוא דיבר בקיצור, "גדול השם, ולא יודעים כלל" , "ליקוטי מוהר"ן" כזה, ישנו בעולם מיום בריאת העולם? ו"ליקוטי תפילות" כזה, ישנו בעולם? מי יכול להגיד שישנו בעולם כבר אפילו דיבור אחד מה"ליקוטי תפילות"?, אמת כזה, תורה כזה, "ליקוטי תפילות" כזה, עוד לא היה בעולם. אה, אה, זה יש עוד לדבר, לדבר, לדבר, זה לא אפילו טיפה מן הים, וענין גדולתו ועיקר גדולתו, שהוא יכול לעזור לנו, חולים כאלה, "אני יכול לעזור אפילו לחולה שאין לו רפואה, אני יכול לרפאות אותו", אם אנחנו היינו יודעים מזה, מאמינים בזה, היה, היינו צדיקים קדושים, מה שלא היה מעולם... (שיחות סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן)

התקרבות להצדיק - נצחון אמיתי ונצחי

כל עובדה ותנועה קלה שהאדם מתגבר לעשות בשביל התקרבות להצדיק הוא יקר מאד בעיני ה' יתברך ותכף הוא מנצח הרבה נצחון אמיתי ונצחי שישאר קיים לנצח. (אב"י הנחל יט')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא ישראל ראש בני ישראל

וזה בחינת התגלות משיח.....

עיקר עבודת הצדיק לברר ולהעלות הטוב מעומק הרע, ומעלה אפילו הנפשות הנפולות מאד על ידי שמוצא להם זכות, אפילו לרשעים גמורים הגרועים ביותר עד שיצאו מכלל ישראל על ידי מעשיהם הרעים, כל זמן ששם ישראל נקרא עליו, עדיין מחפש ומבקש ומוצא איזה זכות כל שהוא, ועל ידי זה מעלה אותם גם מעומק הרע, ונתברר הטוב ונדחה הרע ונתבטל לגמרי. וזה בחינת התגלות משיח.(אב"י הנחל השלם יח')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים 

דַּע שֶׁיֵּשׁ צַדִּיק גָּדוֹל מְאד

דַּע שֶׁיֵּשׁ צַדִּיק גָּדוֹל מְאד, שֶׁאֵין הָעוֹלָם יָכוֹל לִסְבּל קְדֻשָּׁתוֹ
עַל כֵּן הוּא מִתְעַלֵּם מְאד
וְאֵין רוֹאִים מִמֶּנּוּ שׁוּם קְדֻשָּׁה וּפְרִישׁוּת יְתֵרָה
זֶה מֵחֲמַת גּדֶל קְדֻשָּׁתוֹ מְאד
(ליקוטי מוהר"ן רמג')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

כל הדרך התפללתי בשבילך וזמרתי הניגון "נ נח"

אני, אני, אני ישנתי הלילה באיזה מקום אז כל הלילה לא ישן, רק, רק, רק המנגן "נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן" הוא מצחק מכל, מכל העולם, הוא, רק הניגון "נ נח", זה, כל העולם לתיקון, כבר כל העולם הוא כבר בתיקון גמור. כל הדרך התפללתי בשבילך וזמרתי הניגון "נ נח" (שיחות המלך סבא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים)

משיח ישאל אותם: "מי הוא הרבי?

משיח ישאל אותם: "מי הוא הרבי?", אז כולם יגידו ויאמרו: "הרבי, אתה הרבי, אתם הוא הרבי", לא יהיה אחד שיאמר: "הרבי הוא זה", רק רבינו הקדוש! כולם יסכימו!
כולם ישאלו, יבואו לכותל וישאלו ויאמרו: "מי הוא הרבי?", אז יאמרו כולם: "הרבי הוא "ר'אש ב'ני י'שראל", הרבי, רבינו הקדוש כבר גילה מי הוא הרבי, "ר'אש ב'ני י'שראל,, כתוב ב"ליקוטי מוהר"ן": ""ר'אש ב'ני י'שראל" ראשי תיבות רב"י"
(שיחות סבא ישראל הקדוש רבי נ נח נחמ נחמן מאומן משיח צדקינו)

אֲפִילּוּ הָרְחוֹקִים מִן הַצַּדִּיק הֵם מְקַבְּלִין חִיּוּת וְהֶאָרָה

אֲפִילּוּ הָרְחוֹקִים מִן הַצַּדִּיק
הֵם מְקַבְּלִין חִיּוּת וְהֶאָרָה מִן הַצַּדִּיק עַל יְדֵי שֶׁמְּכַסֶּה עֲלֵיהֶם
כְּמוֹ הָאִילָן, שֶׁיֵּשׁ לוֹ עֲנָפִים וּקְלִפָּה וְעָלִין
וְכֻלָּם שׁוֹאֲבִין חִיּוּת מִן הָאִילָן
וְיֵשׁ. עֲשָׂבִים שֶׁרְחוֹקִים מִן הָאִילָן
וְנִדְמֶה שֶׁאֵין מְקַבְּלִין חִיּוּת מֵהָאִילָן
וּבֶאֱמֶת גַּם הֵם מְקַבְּלִין חִיּוּת מִמֶּנּוּ
כִּי הָאִילָן מֵגֵן עֲלֵיהֶם וּמַצִּילָן מִן הַשֶּׁמֶשׁ
כֵּן יֵשׁ אֵצֶל הַצַּדִּיק בְּחִינַת עָלִין וַעֲנָפִים וְכוּ'
כְּמוֹ שֶׁמְּבאָר בְּמָקוֹם אַחֵר [בְּסִימָן ס"ו אוֹת א].
וַאֲפִילּוּ הָרְחוֹקִים מְקַבְּלִין חִיּוּת מִמֶּנּוּ
עַל יְדֵי שֶׁמְּכַסֶּה עֲלֵיהֶם כְּמוֹ הָאִילָן כַּנַּ"ל.
(ליקוטי מוהר"ן רכד)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

היה מחמירים גדולים...

סבא: אם היו אומרים לי לפני שבעים שנה, שברסלב יהיה לה קיום אחרי שבעים שנה, אז הייתי אומר: "הם משוגעים, הם לא יודעים מה הם מדברים, איך אפשר דבר כזה? היה פחד לנגוע בספר ברסלב"
פלוני: לא רק בספר, בשולחן, בשולחן
סבא: בשולחן!, היה מחמירים גדולים שהם לא רצו לנגוע, לא, לא רק לא לנגוע בספר, אפילו השולחן שהספר {עליו} לא רצו לנגוע, זה היה, הוא היה מחמיר גדול (שיחות סבא)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך

קודם שמקורב להצדיק .....

קודם שמקורב להצדיק אזי ליבו אטום ואזניו סתומים ועיניו עורים מלראות האמת, אבל כשמדבק עצמו להצדיק ומקבל ממנו עצות אזי נפתח לבבו ועיניו ואזניו ורואה ושומע ומבין האמת וזוכה לתשובה.(אב"י הנחל טז')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

ואל נהיה כפיל גדול וכגמל

ברודער האלט זיך, לאז זיך נישט אפ {אחי היקר, אחוז עצמך ואל תרפה}. חזק ונתחזק ואל נהיה כפיל גדול וכגמל, אפילו כשמשכהו בחטמו העכבר - לא יבעט בו, אזור נא כגיבור חלציך, וחגור בעוז מתניך לעוף כנשר אל הצדיק המרפא כל חולי ואיש מכאובות מוציא נפשות משאול תחתיות, מהפך ירידות לעליות, וזדונות לזכויות.(אב"י הנחל השלם יד')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים הר המנוחות גוש י"א חלקה ב'

יש כבר תקוה לאחריתנו - יש סבא בעולם!!

עלינו לשבח ולומר הלל שלם והלל הגדול שזכינו בימינו לרבי ומנהיג אמת כזה שהוא הרפואה לכל מכותינו יהיה איך שיהיה, ועל ידו יש כבר תקוה לאחריתנו אפילו להגרוע שבגרועים וכו'. ואלמלא זכו העולם על כל פנים גם עכשיו להנות מאורו כבר היה העולם בא לידי תיקונו בשלמות. (אב"י הנחל טז')


נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

על ידי התקשרות לצדיק האמת שעל ידו עולים מכל מיני חושך שבעולם

על ידי התקשרות להצדיק האמת יוכלו לעבור בשלום בכל המדבריות בכל מיני חושך וצלמות. אפילו כשעוברים חס ושלום במקום נחש שרף ועקרב וצמאון וכו', שבכל מקומות אלו בהכרח שיעבור בהם הרוצה לגשת אל הקודש, בפרט מי שנכשל כבר במה שנכשל ורוצה לשוב שבהכרח שיעבור באלו המקומות, ומכולם יצילנו ה' על ידי תוקף הרצון דקדושה שיזכה על ידי התקשרות לצדיק האמת שעל ידו עולים מכל מיני חושך שבעולם.(אב"י הנחל יד')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

לגלות ולהודיע בעולם שנמצא עכשיו בזמננו אלה אור חדש פלא נורא כזה - נ נח

גם העיקר מה שזכית להיות וכו'...הוא גם כן אך ורק בשביל זה לבד, כדי שיהיה לך כוח ביותר לשמש את הצדיק המלך האמת, לגלות ולהודיע בעולם שנמצא עכשיו בזמננו אלה אור חדש פלא נורא כזה אשר בחכמתו הנוראה יהפוך כל העולם מרע לטוב ויתקן הכל בשלמות. (אב"י הנחל צב')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך האמת

זהו עיקר הנסיון שלו שיתקרב דייקא בעת שהאמת נשלך ארצה

לפעמים כשיפקח עינו של אחד ורואה נפלאות נוראות אמיתת האמת של הצדיק האמת, הוא ממתין עדיין עד שישובו כל העולם אל האמת, ויתקרבו כולם אליו, ואז לא יהיה לו שום פחיתות כבוד כשירצה להתקרב, ואז דייקא יתקרב הוא גם כן. ובאמת לא כך הוא המידה, כי אדרבא זהו עיקר הנסיון שלו שיתקרב דייקא בעת שהאמת נשלך ארצה. ועל כן מי שפקח ה' את עיניו ורואה מעט אמיתת האמת, ראוי לו לרוץ בכל כוחו אליו כבורח מבאר שחת אל מקור מים חיים, כי כל אחד יודע בנפשו מה שפגם וקלקל מעודו, ובמה יזכה להתקרב לאורות כאלו בלי בזיונות ושפיכות דמים. על כן כל תיקונו כשיעמוד בניסיון ויתקרב עתה דיקא. (אב"י הנחל השלם יא')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא מלך ישראל וגואלו

חינוך הילדים - מפי רבינו הקדוש רבי נ נח נחמ נחמן מאומן


רק עם סבא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן נשרוד

מי מחיה אותנו ואת כל העולמות כולם - סבא ישראל (:

אי אפשר לחיות איזה חיות בעולם כי אם על פי דברי קדשו של רבינו זצוק"ל אשר רק ממנו נמשך בחינת המלחא הממתיק מרירותא דעלמא, אשר בלא זה לא היה אפשר לחיות ולהתקיים כלל. אשרינו שאנו זוכים על כל פנים לידע מחיותנו, מי מחיה אותנו ואת כל העולמות כולם, מה שרוב העולם אינם זוכים לזה. חזק ואמץ ותגיל ותשיש בישועתו הקדושה אשר זכינו לשאוב מים בששון ממעיני הישועה, אשר עדיין לא נפסקו מימיו הקדושים כאשר אנו רואים בחוש שגם עתה נובעים דבריו כמעין הנובע.
המשך יבוא בישועת ה'. בדרישת שלום באהבת אמת.
ישראל דב אדעסר (אב"י הנחל השלם מכתב י')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים הר המנוחות גוש י"א חלקה ב'

הצדיק הגדול במעלה סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן

יֵשׁ בְּנֵי אָדָם שֶׁאוֹמְרִים
שֶׁכְּשֶׁהַצַּדִּיק גָּדוֹל בְּמַעֲלָה
מֵחֲמַת גְּדֻלָּתוֹ אֵינוֹ יָכוֹל לְהַשְׁגִּיחַ וּלְהִסְתַּכֵּל עַל בְּנֵי הָעוֹלָם
כִּי הוּא רָחוֹק מֵהָעוֹלָם
וּבֶאֱמֶת אֵינוֹ כֵן
כִּי אַדְּרַבָּא, כְּשֶׁהַצַּדִּיק גָּדוֹל מְאד
הוּא יָכוֹל לְהַשְׁגִּיחַ וּלְהִסְתַּכֵּל יוֹתֵר עַל הָעוֹלָם
(ליקוטי תנינא נח')

מַה שֶּׁקָּשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַצַּדִּיקִים - סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן המלך

למַה שֶּׁקָּשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַצַּדִּיקִים, זֶהוּ מֻכְרָח לִהְיוֹת
כִּי הַצַּדִּיקִים מִתְדַּמִּים לְיוֹצְרָם, כַּמּוּבָא
וּכְמוֹ שֶׁקָּשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
כְּמוֹ כֵן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיֶה קָשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַצַּדִּיק
כִּי. הוּא מִתְדַּמֶּה אֵלָיו יִתְבָּרַך
וּבְעִנְיָן הַקֻּשְׁיוֹת שֶׁקָּשֶׁה עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
מַרְגְּלָא בְּפֻמֵּהּ לוֹמַר
אַדְּרַבָּא, כָּך רָאוּי לִהְיוֹת דַּיְקָא, שֶׁיִּהְיוּ קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
וְכָך נָאֶה וְיָפֶה לוֹ יִתְבָּרַך לְפִי גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ
כִּי מֵעצֶם גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ, שֶׁהוּא מְרוֹמָם מְאד מִדַּעְתֵּנוּ
עַל כֵּן בְּוַדַּאי אִי אֶפְשָׁר שֶׁנָּבִין וְנַשִּׂיג בְּשִׂכְלֵנוּ הַנְהָגָתוֹ יִתְבָּרַך
וְעַל כֵּן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיוּ עָלָיו יִתְבָּרַך קֻשְׁיוֹת
כִּי כָּך נָאֶה וְיָפֶה לְהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַך, שֶׁיִּהְיֶה מְרוֹמָם וְנִשָּׂא מִדַּעְתֵּנוּ
שֶׁעַל יְדֵי זֶה קָשֶׁה הַקֻּשְׁיוֹת כַּנַּ"ל
וְאִם הָיָה הַנְהָגָתוֹ כְּפִי חִיּוּב דַּעְתֵּנוּ
אִם כֵּן הָיָה, חַס וְשָׁלוֹם, דַּעְתּוֹ כְּדַעְתֵּנוּ.
(ליקוטי תנינא נב')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך המשיח האמיתי

דוקטור גדול כזה שבקי מאד ברפואות נפשנו עד תכליתן

 דוקטור גדול כזה שבקי מאד ברפואות נפשנו עד תכליתן, עד הסוף האחרון, ויודע היטב בכלליות ובפרטיות כל מה שנעשה עם כל הנפשות בכל דור ודור מיום ברוא אלוקים אדם על הארץ עד הנה ועד הסוף, הסוף האחרון, ויודע כל התיקונים של כל אחד, וכל הידיעות הם אצלו דבר קטן. (אב"י הנחל י"א)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים 

כִּי הוּא הָיָה הַגּוֹאֵל צֶדֶק וְהוּא יַחֲזור וְיִגְאָלֵנוּ בִּשְׁלֵמוּת

נִזְכֶּה בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ לָבוֹא לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל עַל יְדֵי מְשִׁיחַ צִדְקֵנוּ שֶׁהוּא. משֶׁה בְּעַצְמוֹ, כַּמּוּבָא כִּי מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה, כִּי הוּא הָיָה הַגּוֹאֵל צֶדֶק וְהוּא יַחֲזור וְיִגְאָלֵנוּ בִּשְׁלֵמוּת. כִּי משֶׁה הוּא מָשִׁיחַ כַּנַּ"ל, כִּי עַל יְדֵי הִסְתַּלְּקוּתוֹ תִּקֵּן מַה שֶּׁנֶּחֱסַר עַל יְדֵי הַכָּאַת הַצּוּר וְעַל יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לִהְיוֹת מָשִׁיחַ. וְאָז יַמְשִׁיךְ לָנוּ תּוֹרָה בְּרַחֲמִים וְתַחֲנוּנִים. וְאָז יְקַבֵּץ נִדָּחֵינוּ וְיַחֲזִיר אוֹתָנוּ כֻּלָּנוּ בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה וְנִזְכֶּה כֻּלָּנוּ לָבוֹא עִמּוֹ לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל. (ליקוטי הלכות הלכות סעדה הלכה ד' טז')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא רבי ישראל בער אדסר המלך המשיח האמיתי

אהבת אמת ותמימות מצוייר בעומק ליבי

תמונת נועם פניו המביע עדינות של אהבת אמת ותמימות מצוייר בעומק ליבי ועומד לנגד עיני תמיד ואינני שוכח אותו. לדאבוני לא זכיתי לכתוב לו זה זמן רב, כי אני חולה וחלוש כוח לא עליך, ועתה הנני מתאמץ לכתוב מה שיזמין ה' לידי. (אב"י הנחל י') 
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא מלך המשיח האמיתי

רבינו הקדוש אמר, שעולם הזה הוא הגיהנם

רבינו הקדוש אמר, שעולם הזה הוא הגיהנם, אנחנו מאמינים, אנחנו יודעים שיש שני עולמות, עולם הזה, ועולם הבא, עולם הבא, אנחנו מאמינים שיש עולם הבא, אבל עולם הזה אין, אין, אין לנו, אין לנו בכלל, העולם הזה הוא הגיהנם, כל מי שרודף אחר העולם הזה, אחר התאוות, אין לו שום חיים כלל (שיחות סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים)

"להודיע, להודיע, להודיע, להודיע" - נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

בפורים רבי ישראל (קרדונר) עליו השלום הוא התחיל לשתות בבית ורקד בבית, וראיתי בכל רגע שעובר יותר, הוא יוצא מן העולם לעולם אחר [לעולם הבא] כן (סבא צוחק), על-כל-פנים הוא הגיע, הוא התחיל ללכת מהבית, מהדלת לרחוב להודיע, להודיע שזה פורים, שזה "להודיע, להודיע, להודיע, להודיע", אני הלכתי איתו, והוא הלך כל, כל רחוב, למקום סלונים, וחסידי סלונים הם לצים, הם מתלוצצים מברסלב, אז משמה, משמה הלך ונכנס לבית וכולם ישבו ושתו יין והשתכרו, כן, והוא נכנס כמו לבית שלו ורקד, אז אמר לי, היה שמה זקן אחד, רב ליישקה, רב ליישקה [בר קהת] רב... ניין, רב קהת הוא היה קרלין, הוא צעק עלי "אתה רוצה ל... אתה רוצה לעשות אותי חרש? אני כבר חרש, מה אתה רוצה ממני?" (סבא צוחק) [כן, מה הוא אמר רב ליישקה?] רב ליישקה אז אמר לי: "אתה מבין הריקודים שלו? של רבי ישראל (קרדונר)? אתה מבין מה זה? זה ריקודים פלאים, פלאים מאד", כן, ככה הוא אמר לי, הראש, הראש שלהם, הראש של המתנגדים, הראש שלהם, כן, הוא נתבטל בגלל הוא ראה את הריקודים של רבי ישראל, הוא נכנס בין מתנגדים, בין, בין עקרבים, נחשים ועקרבים, והוא עשה מהם אין ואפס (סבא צוחק), נו, מי ראה דבר כזה? איך היה לו גבורה כזה להיכנס לתוך, לתוך העוצם [העצם של הבעל דבר] כן, ולהגיד לו ולהראות לו "בא, בא, בא, בא, בא, אני לא מפחד ממך" (שיחות סבא מלך ישראל)

סבא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן הוא מלכינו מושיענו


נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך של כל עם ישראל

כתב יד רבי אברהם ב"ר נחמן חזן, מחבר "ביאור הליקוטים" ועוד

לחץ להגדלה

אב"י הנחל - "כל מכתב הוא אור השם"

פלוני: [סבא, אני קראתי את המכתבים שלך]
סבא: כן
פלוני: ["אבי הנחל", אין ספר יותר קדוש וגדול מזה]
סבא: אה?
פלוני: [אין, אין ספר יותר גדול וקדוש מזה]
סבא: כן (סבא צוחק)
פלוני: [כל מכתב זה, זה עולם]
סבא: כן, כל מכתב הוא אור השם, כל דיבור, אור השם נעלם מכל העולמות, נעלם מכל העולם...(שיחות סבא המלך)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים 

וזה הצדיק הוא רק יחיד בעולם

ויש צדיק אמיתי שהוא יסוד העולם והוא בבחינת עפר וכל הדברים עומדים עליו, וזה הצדיק הוא רק יחיד בעולם, ואפילו כל הצדיקים הם רק ענפים ממנו, כל אחד לפי בחינתו, יש שהוא ענף ממנו ויש שהוא בבחינת ענף מן הענף. וזה הצדיק היחיד בעולם הוא ענו ושפל ומשים עצמו כעפר, ועל ידי זה יש לו כוח המושך להמשיך כל העולם אליו לקרבם לה' יתברך ולתורתו הקדושה. וזה הצדיק ממשיך כל ההשפעות להעולם, שכל ההשפעות נמשכים מבחינת עפר מהצדיק הנ"ל. (אב"י הנחל השלם ה')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים ראש בני ישראל סבא המלך 

"הענין שלי היא בביזיון, אבל בכבוד גדול"

סבא: בפורים, בפורים הם, הם, הם, הם כולם ביחד, היו כולם הם מתנגדים, ומצחקים עלי בפרט בפורים, זמן, זמן צחוק, זמן, כן (סבא צוחק), אני הייתי שמה ורציתי לשתות, אז, אבל נגמר כבר, נגמר היין, כן, לא היו, לא היה, אז אמרתי להם: "אין יין? קחו כסף", היה לי, זה היה פורים היה ביום, ביום חמישי, וביום שישי צריכים לקנות לשבת, כן, והיה לי חצי לירה בכיס, בכיס היה לי חצי לירה, אז בשביל שבת, אז הוצאתי החצי לירה ואמ... ונתתי להם "תביאו יין" (סבא צוחק), כן, והיה צחוק, אבל הם לא....והם לא קנו, הם לא קנו יין, הם ידעו שאני עני, מה? כן, לא קנו יין, ובבוקר נתנו לי בחזרה את החצי לירה שלי, אתה זוכר? (סבא צוחק) 
פלוני: [אה, נתנו או לא נתנו לך יין?]
סבא: היה לי נייר חצי לירה
פלוני:[כן, אבל נתנו לך לשתות?]
סבא: אה
פלוני:[או שלא נתנו לך לשתות?]
סבא: לא נתנו לי
פלוני: [לא נתנו]
סבא: אבל אני הייתי כבר שיכור
פלוני: [אז כבר היית שיכור]
סבא: כן, הם חושבים שהוא לא יודע מה הוא מדבר, מה הוא עושה, כן (סבא צוחק), אז בבוקר, בבוקר
פלוני: [החזירו את הכסף]
סבא: החזירו לי, קח את החצי לירה, אתה זוכר שנתת לי חצי לירה ליין? (סבא צוחק), כן, כן, היו מתלוצצים, אבל כמו שאומר רבינו הקדוש: "הענין שלי היא בביזיון, אבל בכבוד גדול", כן, ככה, הם התלוצצו, אבל זה כבוד גדול, הם ראו שאני לוקח חצי לירה שהוצאתי על שבת ונותן על, על יין בשביל פורים (סבא צוחק), כן, זה, זה היה להם פלא ב... מי עושה דבר כזה? איש עני שיש לו חצי לירה, כל הכיס שלו חצי לירה בשביל שבת, והוא נותן את זה ליין (סבא צוחק)...
זה יש כבר הרבה שנים, ואני זוכר את זה כמו עכשיו, כמו עכשיו, איך שהוצאתי מהכיס, מהכיס החצי לירה ונתתי להם בלב שלם, כן, "לכו תביאו יין!" (סבא צוחק)...(שיחות המלך)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך המשיח האמיתי

והוא הוא העוסק בישובו של עולם

כי עיקר היסורים הם רק כשנופלים בעוונות חס ושלום, וזהו עיקר הרחמנות לרחם על ישראל עם קדוש להוציאם מהמשא הכבד של עוונות. ובאמת מהיכן באים לעוונות, הוא רק על ידי שאין לו דעת, כי אין אדם עובר עברה אלא אם כן נכנס בו רוח שטות, וזהו הרחמנות הגדול מן הכל, שצריכין לרחם עליו להכניס בו דעת. ועל כן כל רחמנות המנהיג הרחמן האמת על ישראל הוא להכניס בהם דעת, כדי להוציאם מעוונות חס ושלום, והוא הוא העוסק בישובו של עולם, שיהיה העולם מיושב מבני אדם, היינו בני דעה. כי עיקר האדם הוא הדעת, ומי שאין לו דעת אינו אדם כלל רק הוא בחינת חיה בדמות אדם. גם הוא משתדל להשאיר דעתו לדורות לנצח, שזהו עיקר שלמות הצדיק אחר הסתלקותו. (אב"י הנחל השלם ג')
רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים מלך ישראל וגואלו

שבת שלום לעם ישראל בער

שבת הוא בחי' עולם הבא. ואז יתבטל העולם ויהיה נכלל בשרשו וגם עכשיו ביום שבת קודש נכללין כל העולמות בשרשן וכשהעולם נכלל בשרשו אזי התורה היא בחי' תורת ה' ממש 
(ליקוטי הלכות - חשן משפט הלכות שלוחין הלכה ב - א)

טראנס לכבוד סבא דסבין

איזה מלך אמיתי המלך המשיח סבא הצדיק קודש קודשים

מעשה הנ"ל של בן המלך שנחלף כוללת כל התורה כולה וכל מה שעבר מתחלה ועד סוף מתחלת חטא אדם הראשון שנתגרש מהגן עדן מחטאו שמרומז בהמעשה הנ"ל כמבואר בסופו שם, עד הגמר עד שיבא משיח צדקינו ויטול המלוכה, ותשוב המלוכה לבן המלך האמת. (ליקוטי הלכות - ברכת השחר הלכה ג' אות ח')
אני המלך ככה יהיה (סבא)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך המשיח האמיתי

כל חד כפום מה דמשער בלביה

וזה עיקר חבלו של משיח שהוא קטגוריא בין התלמידי חכמים ובפרט בדורות הללו שהאמת נעדרת שנעשה עדרים עדרים של אמת כשרז"ל ונתערבב העולם מאד עד שאפילו בין הצדיקי אמת יש מחלוקת גדול וכל אחד חולק על חבירו ואינו מאמין שגם חבירו רוצה דרך אמת ואפשר יותר ממנו רק הוא סובר כאלו ח"ו השאר נוטין מן האמת ואין האמת אלא אצלו וכיוצא בזה בלבולים רבים בלי שיעור וכל מה שאומרים אנשי אמת, מהפך השקר לעצמו ואומר שאצלו האמת וא"א לבאר זה כי כל מה שנאמר בענין זה יאמר החולק ג"כ. רק כל חד כפום מה דמשער בלבי' יוכל להבין בכל עת ובכל דור היכן האמת לאמתו שרוי (ליקוטי הלכות הלכות מתנה ג אות יד')
נ נח נחמ נחמן מאומן סבא המלך של כל עם ישראל ראש בני ישראל המלך המשיח האמיתי

טראנס "אני המלך" לכבוד פורים תשע"א


ננח נחמ נחמן מאומן בירושלים

גם שם השם יתברך נמצא

אפילו כשהאדם עבר מה שעבר, ונפל לתהום תחתיות עד אין תכלית, גם שם השם יתברך נמצא, ומצמצם את עצמו ומסתיר את עצמו בדרכי נפלאותיו העצומים, ןמזכיר אותו בכל פעם בכמה וכמה רמזים שונים שישתדל בכל עוז להתקשר לצדיק, כדי שיזכה על ידו לאמונה שלמה, שהיא כלל ועיקר כלל התורה כולה! (אב"י הנחל השלם מכתב נד)
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בירושלים

עיקר תיקון וכפרת כל העוונות הוא רק על ידי הצדיק האמת

עיקר תיקון וכפרת כל העוונות הוא רק על ידי הצדיק האמת שעוסק להמשיך אורות המקיפין ולהאיר הדעת בישראל שעל ידי זה מוציאם מעוונות, ולא די שמציל את ישראל על ידי זה מעוונות אף גם יש לו כוח כביכול לכפר עוונות, כי אורות המקיפין שלו הם בחינת עולם הבא, בחינת תשובה, בחינת יום כיפורים ששם נתכפרין כל העוונות, ונתהפכין שם כל העוונות לזכויות. (אב"י הנחל ב') נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא מלך ישראל המלך המשיח

פורים זה עולה אפילו על שבת אפילו על כל המועדים

פורים זה מרדכי הצדיק, זה, זה הצדיק, פורים זה אור של, פורים זה עולה על כל, על כל, על... אפילו על שבת, אפילו על, על כל המועדים, השמחה של פורים, רבינו הקדוש אמר: "מקודם היה כל ההתחלות מפסח, ועכשיו מפורים!", פורים, פורים, מה שהיה, מה שראיתי, ראיתי זה מונח בכל לבי, אני שמעתי את זה לפני שבעים שנה, נו, ואיך אני זוכר את זה עכשיו? זה מונח בתוך לבי לנצח! כשראיתי איך הם היו מרקדים בשמחה גדולה "שכל קוויך לא יבושו ולא יכלמו לנצח כל החוסים בך", הם, הם נתנו בי רוח חדש על כל י... על ימי חיי, כן, כן , הם צעקו: "להודיע, להודיע, להודיע, להודיע, להודיע, להודיע"
 (שיחות המלך) נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

רק אמת

וּבְכֵן תַּעַזְרֵנִי וּתְזַכֵּנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, שֶׁאֶזְכֶּה לִהְיוֹת נִכְלָל בְּמִדָּתוֹ שֶׁל יַעֲקב אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם, שֶׁמִּדָּתוֹ אֱמֶת וְאֶזְכֶּה לְדַבֵּר דִּבְרֵי אֱמֶת תָּמִיד, וְל א יֵצֵא שׁוּם דְּבַר שֶׁקֶר מִפִּי לְעוֹלָם, בֵּין בְּשׁוֹגֵג בֵּין בְּמֵזִיד בֵּין בְּאנֶס בֵּין בְּרָצוֹן וְתִשְׁמְרֵנִי וְתַצִּילֵנִי, שֶׁלּ א אֶהְיֶה נִכְשָׁל בְּשׁוּם דְּבַר שֶׁקֶר אֲפִלּוּ בְּטָעוּת וְאֶזְכֶּה לְהַרְחִיק עַצְמִי מִדִּבְרֵי שֶׁקֶר בְּתַכְלִית הָרִחוּק, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב "מִדְבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק" וּתְזַכֵּנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים לִהְיוֹת אִישׁ אֱמֶת בְּכָל הָעִנְיָנִים, לְהִתְנַהֵג בְּדֶרֶךְ הָאֱמֶת, וּלְדַבֵּר אֱמֶת בִּלְבָבִי וְל א אֶטֶּה וְל א אָסוּר מִמֶּרְכַּז נְקֻדַּת הָאֱמֶת יָמִין וּשְׂמאל (ליקוטי תפילות)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך ראש בני ישראל

לברוח לצדיק האמת זקן שבזקנים סבא דסבין

הזמן הולך והומה וסוער ופורח מאוד יותר מצלו של עוף הפורח באויר והגוף אפשר עכשיו בא יומו. ומה נעשה ליום אחרון? אין חכמה ואין עצה כי אם לברוח לצדיק האמת, זקן שבזקנים, *סבא דסבין*, בחיר מבחירי צדיקייא, שבעוצם גדולתו ונוראות כוחו יכול לתקן הכל!!
(אב"י הנחל ספר הגאולה השלמה של רבי נ נח נחמ נחמן מאומן המלך המשיח האמיתי)

כָל צַדִּיק קדֶם שֶׁמַּגִּיעַ לְמַדְרֵגָתוֹ יֵשׁ עָלָיו מַחֲלקֶת

וְנָתַן טַעַם לָזֶה שֶׁחוֹלְקִין עָלָיו כִּי הַצַּדִּיק נִקְרָא אִילָן, וְיֵשׁ לוֹ שָׁרָשִׁים וַעֲנָפִים וְכוּ' וְכָל צַדִּיק קדֶם שֶׁמַּגִּיעַ לְמַדְרֵגָתוֹ יֵשׁ עָלָיו מַחֲלקֶת. כִּי אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה הַאי תִּגְרָא דַּמְיָא לְבִדְקָא דְמַיָּא (המחלוקת דומה לסדק של מים) נִמְצָא שֶׁהַמַּחֲלקֶת הוּא בְּחִינַת מַיִם וְהַמַּיִם הַיְנוּ הַמַּחֲלקֶת מְרִימִין אוֹתוֹ. אֲבָל אֲנִי צָרִיךְ שֶׁיִּהְיֶה עָלַי מַחֲלקֶת תָּמִיד כִּי אֲנִי הוֹלֵךְ בְּכָל פַּעַם וּבְכָל רֶגַע מִדַּרְגָּא לְדַרְגָּא. אִלּוּ הָיִיתִי יוֹדֵעַ שֶׁאֲנִי עוֹמֵד עַכְשָׁו כְּמוֹ בַּשָּׁעָה הַקּוֹדֶמֶת לא הָיִיתִי רוֹצֶה אֶת עַצְמי כְּלָל בְּזֶה הָעוֹלָם

פַּעַם אַחַת הָיוּ אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ קוֹבְלִים לְפָנָיו שֶׁקָּשָׁה לָהֶם לִסְבּל עִנְיַן הַמַּחֲלקֶת וְהָרְדִיפוֹת וְכוּ' עָנָה וְאָמַר לָהֶם תַּאֲמִינוּ לִי שֶׁיֵּשׁ בְּיָדִי כּחַ לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם עִם כָּל הָעוֹלָם שֶׁלּא יִהְיֶה שׁוּם חוֹלֵק עָלַי אֲבָל מַה אֶעֱשֶׂה שֶׁיֵּשׁ מַדְרֵגוֹת וְהֵיכָלוֹת כָּאֵלּוּ שֶׁאִי אֶפְשָׁר לָבא אֲלֵיהֶם רַק עַל יְדֵי מַחֲלקֶת.
וּכְתִיב: "כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה".
וְעֵץ הַשָּׂדֶה כָּל מַה שֶּׁשּׁוֹפְכִין מַיִם סְבִיבוֹ בְּיוֹתֵר, הוּא גָּדֵל בְּיוֹתֵר
 (חיי מוהר"ן)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא מלך ישראל וגואלו

בלעדי סבא אי אפשר להתקרב להשם יתברך - נ נח נחמ נחמן מאומן

עָנָה וְאָמַר קדֶם שֶׁנִּמְצָא הַצַּדִּיק הָאֱמֶת בָּעוֹלָם יְכוֹלִים לְהִתְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מֵעַצְמוֹ.
אֲבָל אַחַר שֶׁכְּבָר נִמְצָא הַצַּדִּיק הָאֱמֶת בָּעוֹלָם אִי אֶפְשָׁר לְהִתְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בֶּאֱמֶת בְּשׁוּם אפֶן 
כִּי אִם כְּשֶׁזּוֹכִין לְהִתְקָרֵב אֵלָיו. (חיי מוהר"ן)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך

עָנָה וְאָמַר: הָעוֹלָם רָאוּי שֶׁיִּתְמְהוּ עַצְמָן עַל הָאַהֲבָה שֶׁבֵּינֵינוּ (חיי מוהר"ן)
סבא הרוח חיים שלנו

"כי אם על ידי רמזים" - נ נח נחמ נחמן מאומן

עיקר ניצחון המלחמה הארוכה שצריך כל אדם ללחום בזה העולם הוא על ידי הדעת הקדוש שמאיר הצדיק האמת גם אחר הסתלקותו בכל הדורות, שעל ידי זה הוא מציל את ישראל מעוונות, ועיקר הדעת הזה אי אפשר להאיר בהם כי אם על ידי רמזים. (אב"י הנחל ח"ב קנב')
סבא זה רבינו משיח צדקינו ראש בני ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן הוא גואלינו מושיענו

עבודת השם של סבא בילדותו

מעיין   רבי יוסי סרגוסי 
פלוני: אתה היית הולך למקוה? לפני רבי ישראל? היית כבר הולך למקוה?
סבא:  כן
פלוני: כל יום?
סבא: כן
פלוני: חסידי קרלין הולכים למקוה?
סבא: כן. הם לא כל יום, אבל אני, אבל אני, הרי הייתי...
פלוני: מאיזה גיל התחלת ללכת למקוה? 
סבא: לפני הבר מצוה, אחרי הבר-מצוה, הייתי כבר, לא יכלתי להתפלל יום בלי מקוה....(שיחות המלך)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים 

לא יתבייש בפני המלעיגים עליו.... נצעק בכל מקום " סבא זה רבינו המלך המשיח אומן בירושלים"

מִי שֶׁאֵין כַּוָּנָתוֹ אֶל הָאֱמֶת בְּוַדַּאי אֵין זֶה נִצָּחוֹן כְּלָל

עָתִיד הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לִתְבּעַ אֲפִלּוּ עֶלְבּוֹן סוּסִים מִיַּד רוֹכְבֵיהֶם כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם.לִבְרָכָה מִכָּל שֶׁכֵּן דָּמִים שֶׁל בְּנֵי אָדָם. מִכָּל שֶׁכֵּן וְכָל שֶׁכֵּן מִי שֶׁעָמַד כְּנֶגֶד יִשְׂרָאֵל, וְשָׁפַךְ דַּם יִשְׂרָאֵל וְצִעֵר אוֹתָם מֵחֲמַת עֵינוֹ הָרָעָה וְנִצְחוֹנוֹ הָרַע שֶׁבְּוַדַּאי יִהְיֶה אַחֲרִיתוֹ לְהַכְרִית, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב כִּי דרֵשׁ דָּמִים אוֹתָם זָכָר וְכוּ', וּכְתִיב וְנִקֵּיתִי דָּמָם לא נִקֵּיתִי וְכוּ', וּכְמוֹ כֵן כָּל הַנִּצְחוֹנוֹת שֶׁל הֶבֶל אֲפִלּוּ שֶׁבֵּין יִשְׂרָאֵל בְּעַצְמָן, כִּי מִי שֶׁאֵין כַּוָּנָתוֹ אֶל הָאֱמֶת בְּוַדַּאי אֵין זֶה נִצָּחוֹן כְּלָל מֵאַחַר שֶׁלּא יַצְלִיחַ עַל יְדֵי זֶה הַנִּצָּחוֹן לְנַצֵּח, אַדְּרַבָּא יְקַבֵּל ענֶשׁ וּבוּשָׁה גְּדוֹלָה מֵחֲמַת זֶה וְיִצְטָרֵךְ לְהִכָּנַע בְּתַכְלִית הַהַכְנָעָה נֶגֶד הַמְנֻצָּח מִמֶּנּוּ בָּעוֹלָם הַזֶּה אוֹ בָּעוֹלָם הַבָּא, כִּי הָאֱלקִים יְבַקֵּשׁ אֶת הַנִּרְדָּף . עַל כֵּן עִקַּר הַנִּצָּחוֹן הוּא נִצָּחוֹן נִצְחִי, דְּהַיְנוּ מִי שֶׁזּוֹכֶה לְנַצֵּחַ אֶת עַצְמוֹ לְנַצֵּחַ תַּאֲווֹתָיו וּמִדּוֹתָיו הָרָעִים וּלְנַצֵּחַ אֶת כָּל הָרוֹצִים לְמָנְעוֹ מִנְּקֻדַּת הָאֱמֶת וּלְהַרְחִיקוֹ עַל יְדֵי זֶה מֵאָבִיו שֶׁבַּשָּׁמַיִם חַס וְשָׁלוֹם כִּי מֵאַחַר שֶׁכַּוָּנָתוֹ לַשָּׁמַיִם בֶּאֱמֶת, הוּא מְנַצֵּחַ תָּמִיד אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה.  ( ליקוטי הלכות - אורח חיים הלכות ברכות הראיה ושאר ברכות פרטיות הלכה ה - ב) נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך שלנו הראש בית האמיתי מלך המשיח

תהילה לאל יש לנו על מי לסמוך

אם אתה קטן בעיניך ונדמה לך שאתה רחוק מאוד מה' יתברך על ידי מעשיך אדרבא ראוי לך לשמוח עוד יותר ויותר "שאיש כמוני" אף על פי כן זיכני ה' יתברך להשען על צדיק קדוש כזה אשר גילה נוראות כאלה טוב להודות לה' אשר תשוקתך ונחמתך הוא אור האמת המאיר לכל והוא הנחמה של הכל ועל כל אלה עיקר הוא גודל כח של זקן דקדושה סבא דסבין שאנו נשענים עליו תהילה לאל יש לנו על מי לסמוך חזק וחזק כי ה' איתך ועימך אל תירא ואל תחת לה' התקווה שהכל יתהפך לטובה ה' יוליכו בדרך הישר והאמת תמיד  
(אב"י הנחל ספר הגאולה השלמה של רבי נ נח נחמ נחמן מאומן)

הצדיק האמת שהוא רוחו של משיח - נ נח נחמ נחמן

בסוף הגלות הארוך המר הזה בדורותינו אלה, שהוא סוף קץ האחרון אשר ירדנו פלאים וכל אחד ואחד ירד ונפל למקום שנפל, כמו שיודע כל אחד בנפשו, לולא ה' שהיה לנו שהוא ממשיך עלינו גם עכשיו בתוקף עומק נפילתנו וגלותנו הארה נפלאה הנמשכת בהעלם גדול מהצדיק האמת שהוא רוחו של משיח, שהוא עיקר תיקון העולם בסוף קץ האחרון, לולא זאת כבר אבדנו בעניינו. (אב"י הנחל ח"ב מט)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא הקדוש המלך המשיח האמיתי

לענין שטות עמל הפרנסה בחינם...


הפתק של רבי נ נח נחמ נחמן מאומן הוא זהב

האוטובוס הראשון של טבריה

אמרו: "בא מאנגליה אוטובוס כזה, שהוא רץ במהירות כזה! על הרים ועל הגבעות". אז בא כל העיר לראות הפלא הזה, אז ראו שהוא ירד מהמדריגות מהמלון, הוא נכנס הבעל הרכב והוא התחיל לעורר אותו ללכת, את העגלה בלי סוסים, הרכב. אז הם שמעו שהוא מתחיל ללכת?! אז אמרנו כולם, כל אחד אמר: "אולי הוא יעלה עליו? הוא יעלה עליו, הוא ילך בכל מקום? הוא יעלה עליו!" היה פחד. עיניים אין לו, מה יהיה? ונעשה בריחה כזה! כל אחד ברח שלא יעלה עליו! אני הייתי גם כן בתוך העיר, בתוך הקהל שבאו לראות הפלא של הרכב. כי רק כשהתחיל לזמר, אז אמרו עכשיו הוא הוא כבר הולך, הוא כבר מתחיל ללכת, הולך! מה נעשה? הוא הולך? הוא יהרוג אותנו, נעשה בריחה נעשה בריחה כזו! בריחה גדולה כזו! (שיחות סבא)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא מלך ישראל וגואלו

אנחנו צריכים להיות גיבורים, גיבורי המלחמה

הרעב נברא רק בשביל ברסלב, וכל הצרות והייסורים בשביל ברסלב, נראה איזה חיילים הם, איזה גיבורים הם (סבא צוחק)

אנחנו צריכים להיות גיבורים, גיבורי המלחמה, להתגבר על כל, על כל, לא להסתכל על כל העולם, רק מה, רק מה שאנחנו זוכים להרגיש ולהבין איזה דיבור מרבינו, העיקר אנחנו צריכים לבטל חכמתנו ודעתנו ושכלנו, לבטל לגמרי, רבינו הקדוש הוא השורש והעיקר של התורה, של אמונה, של כל תפילותנו, זהו, וזה יהיה, מי שהוא מחפש אמת השם יתברך מאיר לו הכל מה שהוא צריך, שיעשה הכל מה שהוא צריך
(שיחות סבא)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך

הוא הרב והתלמיד

לחץ להגדלה
כי עיקר העבודה מאלול עד עתה שהוא להמשיך דרך התשובה בעולם העיקר על-ידי שבת שמודיעין לנו הצדיקים שהם בחינת משה שמאיר ומודיע על-ידי בחינת יהושע וכו' כנ"ל,  על-כן תכף מפטירין בתחילת ספר יהושע שמדבר מהסתלקות משה ויהושע צריך להתחזק וכו', כמו שכתוב שם : משה עבדי מת ועתה קום עבור וכו' ומסימין רק חזק ואמץ, כי זה עיקר התיקון והתקוה שמשה המשיך תיקון כזה שגם אחר הסתלקותו ימשיך דרך התשובה בעולם על-ידי בחינת יהושע שעל-ידי-זה כובשין ארץ-ישראל וכו' כנ"ל, וזה אנו קוראין בכל שנה ושנה.
(לקוטי הלכות - אורח חיים ה, הלכות שבת הלכה ז - אות לט)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא הוא רבי נחמן 

וכל זה הוא בחינת ראש השנה - נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

כי על ידי החסד חנם שבו נברא העולם על ידי זה עושין דרך לארץ ישראל שהוא הכנעת האויבים והשונאים הרוצים למנוע מלבוא לארץ ישראל האומרים לסטים אתם וכו'. שכל זה הוא בחינת מלכות דוד משיח שלחם מלחמת ה' לכבוש ארץ ישראל. וכן אנו מצפים בכל יום על ביאת משיח שישיבנו לארץ ישראל והכל בכח החסד חנם הנ"ל שבו נברא העולם שהוא הדרך לארץ ישראל. וכל זה הוא בחינת ראש השנה יום תרועה שינה והתעוררות שינה על ידי השופר שהוא בחינת הדרך לארץ ישראל וארץ ישראל ממש כנ"ל (ליקוטי הלכות - אורח חיים הלכות בית הכנסת הלכה ה - כ)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא מלך המשיח האמיתי

הניגון והשיר העליון והמובחר על כל השירים והניגונים שבעולם - נ נח

והריני מתפלל תמיד יומם ולילה שיוסיף ה' עליו שנות חיים, חיים ארוכים חיים טובים אמיתיים, ויגלה לו אור הצדיק הגנוז והצפון הנעלם מכל העולמות, שיודע לנגן הניגון והשיר העליון והמובחר על כל השירים והניגונים שבעולם, שעל ידו הוא משבר ומבטל ומכלה לגמרי כל מיני שקר וטעות שבעולם (אב"י הנחל לז')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים