ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה

כי כל אחד מישראל על ידי עבודתו את ה' מעלה ומברר השמחה מעמקי הקליפות, ומהפך ביותר יגון ואנחה לשמחה שעל ידי זה תגדל השמחה ביותר עד אשר תתברר כל השמחה בשלימות מעמקי הקליפות שאחיזתם בבחינת רגלין בבחינת רגליה יורדות מות כידוע. וכשתתברר השמחה משם ויעלו הרגלין מהקליפות, אז יבא משיח ויקויים ועמדו רגליו ביום ההוא על הר הזתים שזהו בחינת עד דמטו רגלין ברגלין המובא בזוהר הקדוש, ומבואר בכתבי האריז"ל, ועיקר עליית הרגלין מן הקליפות הוא על ידי השמחה שעל ידי זה מעלין הרגלין מבחינת רגליה יורדות מות שהוא עצבות ומרה שחורה שהוא סטרא דמותא כנ"ל. וזהו בחינת מעלת הריקודין של איש הישראלי, שכשזוכה להיות בשמחה כל כך עד שמרקד בזה מעלה הרגלין מהקליפות, וכמבואר בדברי רבינו ז"ל בהתורה המתחלת כשאדם משמח את עצמו והשמחה גדולה כל כך עד שנוגעת עד רגליו, דהיינו שמרקד שבזה מעלה כל בחינות הרגלין עיין שם בסוף ליקוטי תנינא, וזהו בחינת הפלגת השמחה שיהיה בימי המשיח שיבוא במהרה בימינו שעל ידי זה תהיה עיקר הגאולה כמו שכתוב: כי בשמחה תצאו וכו', וכמו שכתוב: רני ושמחי בת ציון וכו', וכמבואר בכמה וכמה פסוקים מגודל הפלגת השמחה של ימות המשיח ולעתיד לבוא ואז יתהפך כל היגון ואנחה לשמחה בבחינת ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה הנאמר על ימות המשיח (ליקוטי הלכות - פריה ורביה הלכה ג' אות יג')

יהיה עבודה אחת ירקד וישמחו (סבא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים)

אין תגובות :