ועל כן זכה הוא ליתן את התורה לישראל - נ נח נחמ נחמן מאומן

משה רבינו לא היה כוחו אלה בפיו, כי הוא זכה ביותר מכל העולם לצייר אותיות התורה לטוב מחמת שהיה קדוש בקדושת הברית בתכלית הקדושה כמו שאמרו רז"ל (שבת פז') (ליקוטי הלכות הלכות הודאה הלכה ה' אותיות י' י"א)

אני נקי לגמרי (שיחות סבא)

ועל כן זכה הוא ליתן את התורה לישראל מה שלא זכו לזה כל הצדיקים שהיו לפניו, כי רק הוא זכה על ידי קדושתו העצומה לצייר כל אותיות התורה לטוב, עד שנצטרפה בצרופים הקדושים האלו באופן שהיה יכול להמשיכה וליתנה לנו לזכותינו לנצח. כי זה ידוע שהתורה היתה במציאות כבר, כי התורה קדמה לעולם (בראשית רבה פ"ח, ב). אבל השם יתברך לא רצה ליתנה לבני אדם עד שיהיה צדיק כזה שיצרפה ויציירה על ידי קדושתו בצרופים טובים כראוי ליתנה לתחתונים, ועל כן היה העולם מתמוטט עד שבא משה וקיבל את התורה, כי הוא זכה בה על ידי שהוא היה מצרף ומיחד אותיות התורה לטוב על ידי קדושתו. (ליקוטי הלכות הלכות הודאה הלכה ה' אותיות י' י"א)

ושמו של משיח קדם לעולם כמו שכתוב לפני שמש ינון שמו כשרז"ל כי דרך השם יתברך שהוא מקדים תמיד רפואה למכה (ליקוטי הלכות -הלכות נזיקין הלכה ד' אות ל')

וסבא משיח צדקינו ע"י קדושתו גילה לנו ע"י הפתק הקדוש את שמו של משיח שקדם לעולם כמו שהתורה שהביא לנו משה שקדמה לעולם ודי לחכימא ברמיזה 

אין תגובות :