שבת שלום ומבורכת לכולם - שיחה נאה של סבא לכבוד שבת המלכה

פעם אחת היה ערב שבת ואני לא היה לי כסף לקנות חלה והייתי צריך ללכת למקוה ואין לי כסף לקנות חלה, אז מישהוא, איזה רב, נתן לי חמש עשרה אגורות בשביל חלה. 
נו הלכתי למקוה במהירות וטבלתי והתלבשתי והלכתי לקנות חלה, וברוך השם היה חלה בחנות. טוב, המוכר הוא נותן לי חלה בחמש עשרה גרוש, ואני נותן את היד בכיס להוציא את החמש עשרה גרוש...ואין כסף! אני תליתי את הלבוש על מתלה בחוץ והיה מישהוא שלקח את הכסף ולא מצאתי את הכסף בכיס...
נו, עכשיו סמוך לשבת, צריכים להדליק נרות, ואיך יהיה לי חלה לשבת ומה יהיה לי, מה יש לי לעשות עכשיו? מה לעשות? אז החלטתי: "יהיה מה שיהיה"! אני אלך אל הרב הזה שוב ואני אספר לו מה שהיה אפילו שהוא יכול להגיד שאני מומחה לשקר, אז אמרתי: "יהיה מה שיהיה, שיחשוב מה שיחשוב, אני אלך אצלו ואספר לו מה שקרה". אני הלכתי אליו וספרתי לו, והוא הבין בהדיבורים מהלב שלי, הוא הרגיש שזה נכון, שאני לא משקר, אז תכף הוא הוציא חמש עשרה גרוש ונתן לי, והלכתי לקנות שוב חלה......
(שיחות סבא המלך רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים)

אין תגובות :