"הלורד האנגלי" - "הבחור ההולנדי"

סבא: כל מי שראה אותי הולך, אני הולך עם, עם התייר הזה, עם מזוודה כזו, והוא הלך כמו לורד אנגלי, אני הלכתי איתו בשוק ובאנו להדפיס כולם אמרו: "הו, ישראל בער, ישראל בער כבר אין לו דאגות פרנסה", הוא מצא תייר כזה, והוא עשיר כזה, הוא כבר, והוא איתו ביחד תמיד אז אין לו דאגות פרנסה", וזה התייר אכל אצלי בשבת, ועשינו ריקודים ושמחה, כן, והוא רקד איתי, ושמואל חתני היה גם כן, הוא ראה איך שהבחור ההולנדי הוא אוכל אצלי, כן! הוא עד היום שמח על שזכה להתקרב לרבינו, הוא זוכר טוב, אני הייתי אצלו בצפון תל-אביב, בהדירה שלו, בכל לילה עד חצות, עד האוטובוס האחרון, אנחנו יצאנו מן הבית בגאולה  
פלוני: איפה הייתה גר? בתל-אביב היית גר?
סבא: כן, בתל-אביב, בתל-אביב היה לי ארבע, ארבע אוטובוסים לנסוע, ולא היה לי כסף על הוצאות, אמרתי: "אם אני יגיד לו כסף, הוא יחשוב שאני, שאני עושה מסחר ממנו", כסף אסור להזכיר, אני נהגתי איתו בחכמה, לא אמרתי לו שאני צריך כסף 
פלוני: באיזה שנה זה היה? באיזה שנה?
סבא: תשי"א 
פלוני: לפני שזר?
סבא: אה? מה? עוד לא נולדת, תשי"א, אוי, אני טיילתי איתו בתל אביב, באלנבי ובמסעדות הכי יפות, כן (סבא צוחק), ואני הסתכלתי עלי כמו משוגע  מה אתה עושה? מה זה איתך? מה? אתה משוגע? אתה נכנס, אתה נכנס לגיהנום כזה? עד חצות לילה, זה משוגע! 
פלוני: נכנסת איתו למסעדה?
סבא: כן! 
פלוני: אכלת?
סבא: לא אכלתי, אבל הוא, הוא אכל, הוא רצה שאוכל, אני אמרתי לו: "אני לא אוכל במסעדה, די! (סבא צוחק), זה עולה ביוקר, אני קמצן, אני לא" (סבא צוחק) אבל הוא רקד איתי בליל שבת, הוא רקד איתי, שמואל חתני היה, היה בבית, הוא נתבטל, מה זה? הוא, הוא מצא בחור הולנדי והוא הוא היה לו שם "הלורד האנגלי" בירושלים, ובתל אביב היה לו שם אצל המשפחה שלי "הבחור ההולנדי", הוא היה אורח איתי אצל חוה, אצל במלון שפר, כן, אני היה לי "ליקוטי תפילות", נתתי לו, ואני נשארתי בלי ה"ליקוטי תפילות", אני נתתי לו
(שיחות סבא המלך רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים)

אין תגובות :