מה שנהגו ללבוש פרצופים בפורים (שולחן ערוך סימן תרצו סעיף ח, הגהת הרמ"א)
וזה בחינת מה שמשנין עצמן בפורים ומדמין עצמן לאומה אחרת - לישמעאל או למין עכו"ם אחר - זה בחינת "משנין מפני דרכי שלום", כי כשצריכין להרבות שלום, אזי צריכין לשנות פניו לכמה גונין, לכל אחד ואחד כפי רצונו, בשביל השלום...כי צריכין להתדמות לכל אחד כפי רצונו כדי לאחוז בשלום עימו, כדי שיוכל למשכו ולקרבו על ידי זה להשם יתברך, וזה בחינת "משנין מפני השלום". ועל כן בפורים שמרמז על הגאולה אחרונה, ואז הוא ריבוי השלום ביותר אפילו עם כל האומות, בכדי שיוכל לקרב גם אותם להשם יתברך, על כן נוהגין אז קצת לשנות פניהם לכמה גונין.
(אוצר היראה, פורים מז)
וזה בחינת מה שמשנין עצמן בפורים ומדמין עצמן לאומה אחרת - לישמעאל או למין עכו"ם אחר - זה בחינת "משנין מפני דרכי שלום", כי כשצריכין להרבות שלום, אזי צריכין לשנות פניו לכמה גונין, לכל אחד ואחד כפי רצונו, בשביל השלום...כי צריכין להתדמות לכל אחד כפי רצונו כדי לאחוז בשלום עימו, כדי שיוכל למשכו ולקרבו על ידי זה להשם יתברך, וזה בחינת "משנין מפני השלום". ועל כן בפורים שמרמז על הגאולה אחרונה, ואז הוא ריבוי השלום ביותר אפילו עם כל האומות, בכדי שיוכל לקרב גם אותם להשם יתברך, על כן נוהגין אז קצת לשנות פניהם לכמה גונין.
(אוצר היראה, פורים מז)
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה