ויגאלנו גאולת עולם שאין אחריה גלות

הבעל דבר אורב על האדם תמיד - והעיקר על אחריתו שהוא בחינת אחרית הימים. בשביל זה מתגרה עצמו עתה בדורות הללו הבעל דבר בכל אחד מאד בתאוות וכפירות ואפיקורסות, המתפשט עתה עכשיו בעולם מה שלא נשמע כזאת מימי קדם, וגם האנשים הכשרים קצת נפלו מאד, וכל זה מחמת שכבר סמוך אל הסוף וגמר תיקון העולם בתכלית השלמות על ידי משיח צדקינו, שיבוא במהרה בימינו ויגאלנו גאולת עולם שאין אחריה גלות. 
על כן מניח עצמו הבעל דבר לארכו ולרחבו, והעיקר על ידי המחלוקת הגדול שעל הצדיק האמת.
על כן צריך כל אחד להתחזק מאד עד אין תכלית, ואיך שהוא איך שהוא, יתגבר על כל פנים ברצונות טובים וחזקים אליו יתברך, כי מכל המקומות יכולים לשוב אליו יתברך.
והעיקר שאיך שהוא, יתגבר על כל פנים ברצונות טובים וחזקים אליו יתברך, כי אף על פי כן אני רוצה האמת, כי הרצון חופשי תמיד, ועל ידו עיקר התגברות המלחמה.
עיקר נצחון המלחמה ארוכה שצריך כל אדם ללחום בזה העולם הוא על ידי הדעת הקדוש שמאיר הצדיק האמת גם אחר הסתלקותו בכל הדורות (לתלמידיו), שעל ידי זה הוא מציל את ישראל מעוונות.
ועיקר הדעת הזה אי אפשר להאיר בהם כי אם על ידי רמזים.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב קכג'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :