כשאין מחלוקת נבנים בתים רבים מאד

הצדיק הגדול האמיתי הוא בחינת כלל התורה והתפילה בחינת בראשית ראש בית שהוא ראש של כל בית התפילה שהיא הבית המקדש שכלול מכל ריבוי הבתים לאין קץ שנעשים ע"י כל השכנים של הקיבוץ הקדוש כי זה הצדיק הוא העיקר והראש שעוסק לקבץ כל הנפשות השכנים הנ"ל ובונה ומצרף מהם כל עוצם ריבוי הבתים הנ"ל.
ועל כן כולם נקראים שכנים אצלו כי זה הצדיק הוא הראש בית בחינת הבעל הבית של כולם וכולם הם שכנים אצלו ואשרי מי שהוא שכן אצלו עליו נאמר טוב לצדיק טוב לשכנו כי תיכף כשמתחבר אצלו ולהקיבוץ הקדוש שלו אפילו בנגיעה כל שהוא ונטפל להקיבוץ שלו כמו שכן בעלמא תיכף נתרבים ונכפלים הבתים של התפילה אלפי אלפים ורבי רבבות לאין קץ כנ"ל. 
ועל כן דרז"ל (סנהדרין ק"י) לענין מחלוקת קרח ועדתו חכמות נשים בנתה ביתה זו אשתו של און בן פלת, ואולת בידיה תהרסנה זו אשתו של קרח, בנתה ביתה דייקא וכן להיפך תהרסנה דייקא כי מחלוקת קרח גרם להרוס אלפים ורבבות בתים ע"י שעקר כמה שכנים מהקיבוץ הקדוש של משה רבינו ע"י מחלוקותו בבחינת אוי לרשע אוי לשכנו כשרז"ל, אבל אשתו של און שהצילה אותו מהמחלוקת נאמר עליה בנתה ביתה דייקא כי כשאין מחלוקת נבנים בתים רבים מאד כנ"ל.
(ליקוטי הלכות - חלוקת שותפות הלכה ד' אות יב')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :