דֶּרֶךְ כְּבוּשָׁה לְהִתְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ גַּם בַּמִּדְבָּר

וְזֶה בְּחִינַת מַה שֶּׁכָּתוּב בְּהַפְטָרַת שַׁבָּת נַחֲמוּ, "קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר פַּנּוּ דֶּרֶךְ ה' יַשְּׁרוּ בָּעֲרָבָה מְסִלָּה לֵאלֹקֵינוּ" 
כִּי זֶה עִקַּר הַנֶּחָמָה וְהַתִּקְוָה עַל יְדֵי כֹּחַ הַצַּדִּיקִים אֲמִתִּיִים שֶׁעוֹשִׂים דֶּרֶךְ כְּבוּשָׁה לְהִתְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ גַּם בַּמִּדְבָּר וּבָעֲרָבָה, דְּהַיְנוּ שֶׁמְּקַדְּשִׁים כָּל הַמְּקוֹמוֹת הָרְחוֹקִים מְאֹד מְאֹד מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, שֶׁהֵם בִּבְחִינַת מִדְבָּרִיּוֹת שְׁמָמוֹת וַעֲרָבוֹת וְחֻרְבּוֹת, כֻּלָּם הֵם מְקַדְּשִׁים אוֹתָם בִּקְדֻשַּׁת יִשְׂרָאֵל, שֶׁהוּא בְּחִינַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וְהַכֹּל בְּכֹחַ הַחֶסֶד חִנָּם שֶׁמַּמְשִׁיכִין שֶׁהוּא בְּחִינַת הַדֶּרֶךְ לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וְעַל יְדֵי זֶה יֵשׁ לָנוּ תִּקְוָה לָשׁוּב לְאַרְצֵנוּ בְּקָרוֹב.
כִּי עִקַּר תִּקְוָתֵנוּ הוּא עַל יְדֵי הַחֶסֶד חִנָּם הַנַּ"ל, שֶׁהוּא הַדֶּרֶךְ לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל נָשׁוּב לְאַרְצֵנוּ בְּקָרוֹב וְכָל זֶה נִמְשָׁךְ עַל יְדֵי שֶׁמְּקַדְּשִׁין מְקוֹמוֹת הָרְחוֹקִים בִּקְדֻשַּׁת יִשְׂרָאֵל בִּבְחִינַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר פַּנּוּ דֶּרֶךְ ה' יַשְּׁרוּ בָּעֲרָבָה מְסִלָּה לֵאלֹקֵינוּ שֶׁצְּרִיכִין לְפַנּוֹת דֶּרֶךְ ה' בְּמִדְבָּרִיּוֹת שְׁמָמוֹת וּלְיַשֵּׁר מְסִלָּה לֵאלֹקֵינוּ בָּעֲרָבָה, דְּהַיְנוּ בְּכָל מְקוֹמוֹת הָרְחוֹקִים מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְהַכֹּל בְּכֹחַ הַחֶסֶד חִנָּם הַנַּ"ל שֶׁעַל יְדֵי זֶה נָשׁוּב לְאַרְצֵנוּ וְעַל כֵּן קוֹרִין זֹאת בְּשַׁבָּת נַחֲמוּ וְכַנַּ"ל. 
(ליקוטי הלכות)
*
וְהַשֵּׁנִי לְמֶלֶךְ הוּא מָסַר אֶת נַפְשׁוֹ וְהָלַךְ בְַּשָּׂדוֹת וּבְּמִדְבָּרִיוֹת לְחַפֵּשׂ אֶת הַבַּת מֶלֶךְ. 
(סבא ישראל)
*
...וְהָלַךְ לְבַדּוֹ לְבַקְּשָׁהּ, וְהָלַךְ כַּמָּה שָׁנִים לְבַקְּשָׁהּ, וְיִשֵּׁב עַצְמוֹ, שֶׁבְּוַדַּאי בַּיִּשּׁוּב לֹא נִמְצָא הַר שֶׁל זָהָב וּמִבְצָר שֶׁל מַרְגָּלִיּוֹת, כִּי הוּא בָּקִי בְּמַפַּת הָעוֹלָם (שֶׁקּוֹרִין לַאנְד קַארְט) וְעַל כֵּן אֵלֵךְ אֶל הַמִּדְבָּרִיּוֹת. וְהָלַךְ לְבַקְּשָׁהּ בַּמִּדְבָּרִיּוֹת כַּמָּה וְכַמָּה שָׁנִים...
(מאבידת בת מלך)
*
...וְנִתְיַשֵּׁב לָשׁוּב וְלַחֲזר לִמְקוֹמוֹ, אֶל הַמִּדְבָּר שֶׁהָיָה בּוֹ, וְשָׁם יְבַלֶּה יְמֵי חַיָּיו וְהָיָה הוֹלֵךְ וְסוֹבֵב לְהַגִּיעַ לַמִּדְבָּר הַנַּ"ל, וְהִגִּיעַ לְשָׁם, אֶל הַמִּדְבָּר הַנַּ"ל, וְנִסְכַּם אֵצֶל הַבָּחוּר הַנַּ"ל שֶׁיֵּשֵׁב שָׁם בַּמִּדְבָּר, וִיבַלֶּה שָׁם יְמֵי חַיָּיו כְּפִי מַה שֶּׁעָרַךְ בְּדַעְתּוֹ חַיּוּת הָאָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה נֶחְקַר בְּדַעְתּוֹ, שֶׁטּוֹב לְבַלּוֹת כָּאן מִסְפַּר יָמָיו, וְיָשַׁב שָׁם וְאָכַל וְכוּ' כַּנַּ"ל...

...וְהָיָה הוֹלֵךְ וְהוֹלֵךְ הַקֵּיסָר וּבָא עַל הַיָּם וְנָשָׂא גַּם-כֵּן הָרוּחַ אֶת הַסְּפִינָה וּבָא גַּם-כֵּן אֶל הַמִּדְבָּר הַנַּ"ל, עַד שֶׁבָּא אֶל הַמָּקוֹם שֶׁיּוֹשְׁבִים שָׁם אֵלּוּ הַשְּׁנַיִם הַנַּ"ל (הַיְנוּ הַבָּחוּר בֶּן הַבֶּערְגֶיר וּבִתּוֹ הַיְפַת-תּאַר, שֶׁלְּבוּשָׁהּ בְּבִגְדֵי זָכָר כַּנַּ"ל) וְלא הִכִּירוּ זֶה אֶת זֶה, כִּי כְּבָר נִתְגַּדֵּל הַקֵּיסָר בִּשְׂעָרוֹת וּכְבָר עָבְרוּ כַּמָּה שָׁנִים וְכֵן הֵם גַּם-כֵּן כְּבָר נִתְגַּדְּלוּ בִּשְׂעָרוֹת, כַּנַּ"ל וְשָׁאֲלוּ אוֹתוֹ: מֵאַיִן בָּאתָ לְכָאן? וְהֵשִׁיב לָהֶם: עַל-יְדֵי סוֹחֵר וְכוּ', וְכֵן הֵם הֵשִׁיבוּ לוֹ וְכוּ' וְיָשְׁבוּ שָׁם אֵלּוּ הַנַּ"ל יַחַד, וְהָיוּ אוֹכְלִים וְשׁוֹתִים כַּנַּ"ל וְהָיוּ מְנַגְּנִים בִּכְלֵי-שִׁיר...

...וְהוּא, הַבָּחוּר הַנַּ"ל, הָיָה הַבֶּרְיֶה [זריז ומוצלח] בֵּינֵיהֶם, כִּי כְּבָר הָיָה שָׁם מִכְּבָר וְהָיָה מֵבִיא לָהֶם בָּשָׂר וְאָכְלוּ וְהָיוּ שׂוֹרְפִים שָׁם עֵצִים, שֶׁהָיוּ יְקָרִים מִן זָהָב בַּיִּשּׁוּב...
(מבערגיר ועני)
*
בעוצם שיפלותנו בדור היתום הזה, בגודל עומק תכלית תכלית הירידה בכפירות ואמונות כזביות, וכולנו כצאן תעינו, עד שבאנו אצל הקצה והסוף של ישראל, במקום שגבול ישראל כלה, ששם מסיים קדושת ישראל, שמשם ולהלאה אין מתפשט קדושת ישראל.
(אב"י הנחל)

אין תגובות :