משיח יושב בהיכל קן צפור

יש נפשות חלושות שהם בבחינת ביצים שעליהם נאמר והאם רובצת על האפרוחים או על הביצים. שנאמר על הנפשות החלושות הרחוקים מאביהם שבשמים שעליהם כל מלחמת עמלק שהוא תוקף הסטרא אחרא בבחינת ויזנב בך כל הנחשלים אחריך ואתה עייף ויגע וכו'. שזהו סוד שלוח הקן שעיקר אריכות הגלות בשבילם. כדי לתקן אותם.


וזהו בחינת מה שכתוב שמשיח יושב בהיכל קן ציפור. כי עיקר אריכת הגלות מה שמתאחר לבוא כל כך הוא בשביל זהו מחמת שאינו רוצה לבוא עד שיתקן כל הנפשות החלושות הנ"ל שהם בבחינת אפרוחים או ביצים שזהו בחינת קן צפור. וגם על זה מרמז מה שאוכלים ביצה בסעודה המפסקת להורות שעיקר התקוה אל הגאולה על ידי שיתקן משיח הנפשות החלושות שהם בבחינת ביצים כנ"ל. ואלו הנפשות כשזוכים לבוא לצדיק אמת להתתקן בוודאי צריכים שיעבור עליהם יגיעות ויסורים ומרירות הרבה מאד בגוף ונפש וממון בכמה וכמה בחינות שונות.


ואולי זהו מה שכתוב במדרש שמשה רבינו ביקש שיהיה ציפור רק שיחיה עוד והוא פליאה גדולה, אך מרמז על ענין הנ"ל כי הצדיקי אמת בחינת משה מתייגעים כל ימיהם לתקן נפשות ישראל ובפרט משה רבינו שמסר נפשו על זה ביותר.....
על כן ביקש משה שיחיה בבחינת צפור, כי הבין שהסתלקותו הוא בשביל הנפשות שאינו יכול עדיין לתקנם ובשביל זה לא נכנס לארץ ישראל כמובא, על כן ביקש שיהיה עוף וצפור על כל פנים שהוא להוריד את עצמו כל כך עד שיתקן הנפשות הרחוקות בבחינת עוף וצפור, והשיב לו השם יתברך רב לך וכו'. כי כל זה אי אפשר לתקן עד שיבוא משיח שהוא משה בעצמו במהרה בימינו אמן.

(ליקוטי הלכות - הלכות ביצים הלכה ה' אות ד'- ו')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך המשיח האמיתי

אין תגובות :