התאוה רואה אותי היא בורחת....

עיקר כלי זינו של משיחא הוא התפילה, שהוא בחינת חוטם, כמו שכתוב (ישעיהו מ"ח): ותהילתי אחטם לך; ומשם עיקר חיותו, וכל מלחמתו שיעשה וכל הכבישות שיכבוש הכל משם, כמו שכתוב (שם י"א): והריחו ביראת ה' וכו' זה בחינת חוטם, וזה עיקר כלי זינו, כמו שכתוב (בראשית מ"ח): בחרבי ובקשתי. ופירש רש"י: תפילה ובקשה.

וזה הכלי זין צריך לקבל על ידי בחינת יוסף, היינו שמירת הברית, כמו שכתוב (תהילים מ"ה): חגור חרבך על ירך. וכמו שכתוב (תהלים קל"ב): "מפרי בטנך אשית לכסא לך" זה בחינת משיח, בחינת תפילה. אם ישמרו בניך בריתי, היינו על ידי בחינת יוסף.

ויוסף ששמר את הברית, נטל את הבכורה, שהוא בחינת עבודת התפילה.

(ליקוטי מוהר"ן - תורה א' אות א-ב')

האדם כל זמן שהוא חי, הוא רוצה כל התאוות, אכילה ו... כל התאוות, ואני אין לי, אין לי, התאוה רואה אותי היא בורחת, היא בורחת, אין לי שום ריח של פסול של תאוה.
אין לי שום תאוה, שום ריח של תאוה, תאוות אשה, תאוות...אין, אני לא צריך, אני לא אומר "תיקון הכללי" זה תיקון, כל אדם צריך לפעמים זה, ואני לא, לא מבין אותי, אני לא צריך. לא, לא, אצלי לא שייך, כאילו אין בעולם תאוה, כאילו, הבל של העולם הזה. יש אדם שהוא חי יכול לחיות בלא תאוה? אני, אני צוחק מהתאוה, צוחק ממנה, לך, לך, אני לא צריך אותו, לך, לך, רק לך. לא, לא צריך לצעוק אפילו, היא בורחת לבדה, אני לא מבין את זה, האדם, דרך הטבע, אפילו אדם זקן יש לו תאוה, לזה, לזה, לזה, ואני ברוך השם פטרתי, ונקי לגמרי, אין לי שום תאוה לשום דבר.

(שיחות סבא)

אין תגובות :