וְזֶהוּ בְּחִינַת הַדְּבָרִים שֶׁחִיְּבוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה לַעֲשׂוֹתָם בַּסֻּכָּה, הַיְנוּ אֲכִילָה וּשְׁתִיָּה וְשֵׁנָה. גַּם אָמְרוּ שֶׁכָּל שִׁבְעַת הַיָּמִים עוֹשֶׂה סֻכָּתוֹ קֶבַע לְהַצִּיעַ שָׁם מַצָּעוֹת הַנָּאוֹת וּשְׁאָר נוֹי סֻכָּה וְכָל כֵּלִים הַנָּאִים מֵבִיא כֻּלָּם לְתוֹךְ הַסֻּכָּה. וְכָל דְּבָרִים הַלָּלוּ הֵם כְּנֶגֶד שָׁלֹשׁ תַּאֲווֹת הַנִּזְכָּר לְעֵיל שֶׁצָּרִיךְ לְהָבִיא כֻּלָּם לְתוֹךְ מְחִצּוֹת הַסֻּכָּה כְּדֵי לְתַקֵּן אוֹתָם כַּנַּ"ל. אֲכִילָה בַּסֻּכָּה כְּנֶגֶד תַּאֲוַת אֲכִילָה, שֵׁנָה בַּסֻּכָּה כְּנֶגֶד תַּאֲוַת הַמִּשְׁגָּל, שֶׁעִקַּר פְּגַם הַבְּרִית הוּא בִּבְחִינַת שֵׁנָה וְתַרְדֵּמָה, כַּמּוּבָא (בְּסִימָן יט) וְעַל-יְדֵי שֵׁנָה בַּסֻּכָּה נִתְתַּקֵּן. נוֹי סֻכָּה זֶה בְּחִינַת תִּקּוּן תַּאֲוַת מָמוֹן, שֶׁצָּרִיךְ לְהָבִיא כָּל עָשְׁרוֹ וְכָל חֲפָצָיו הַנֶּחֱמָדִים שֶׁהֵם קִנְיַן כַּסְפּוֹ, לְתוֹךְ הַסֻּכָּה. וְעַל-יְדֵי זֶה נִתְתַּקְּנִין בִּקְדֻשָּׁה, כִּי הַסֻּכָּה הִיא קֹדֶשׁ.
(ליקוטי הלכות - סוכה הלכה ה' אות א')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה